خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


اخراج اعضای احزاب کومله و دمکرات شاغل در بیمارستانها ی اقلیم

 اخراج اعضای احزاب کومله و دمکرات شاغل در بیمارستانها ی اقلیم

 

اگربه یاد داشته باشید چندی پیش روزنامه های اقلیم کردستان اسنادی که حاکی از کمک مالی چندمیلیاردی به احزاب مخالف نظام جمهوری اسلامی وساکن در محدوده اقلیم کردستان عراق وهمچنین اعطای حقوق ماهیانه به رهبران وبرخی ازاعضا وکادرهای این احزاب منشترنمدند.حال پیرو اخبار هفته ها و روزهای اخیر که نشان میداد حکومت اقلیم کردستان عراق کمک مالی به احزاب کردی مخالف نظام جمهوری اسلامی را قطع نموده است؛خبرهای تازه حاکی از آنست که حکومت حریم کردستان به تازگی اعلام نموده افرادی که عضو احزاب ایرانی مانند کومله و دمکرات هستند ودر بیمارستانهای اقلیم کردستان مشغول به کار می باشند را اخراج می نماید.این نهاد دلیل این اقدام را بروز برخی مشکلات مالی میداند.گفتنی است تعدادی از زنان هردو جناح دمکرات بااین شیوه از کار بیکار میشوند.گویا سه زن از حدکا و جهار زن از حدک فقط در بیمارستان کویه مشغول به کار هستند.

حال بایستی نشست و منتظر ماند تا هر روز و هردم اخبار تازه ای از اخراج افراد وابسته به این احزاب از سایر ادارات و ارگانهای اقیلم کردستان وحتی اخراج کامل این احزاب از خاک اقلیم منتشر شود!

 



+ نوشته شده در 30 / 8 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

تجمعات اعتراضی پیشمرگان حدکا(نبود امکانات پیشمرگ ها را به اعتراض واداشت)

تجمعات اعتراضی پیشمرگان حدکا

 

بنا بر اخبار رسیده از کمپ های حزب دمکرات در کویه،چند روز پیش تعدادی از پیشمرگان حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) به دلیل برودت هوا و کمبود سوخت در کمپ هایشان،اقدام به تجمع اعتراضی در جلوی دفتر سیاسی کرده بودند و از سرمای هوای مقرهایشان گلایه و شکایت شدید داشتند.

 پیشمرگ ها قبلا نیز نسبت به کمبود لباس،مواد غذایی و همچنین کم شدن حقوق ماهیانه اعتراض داشتند.طی ماه های گذشته حتی جیره خشک مثل قند و روغن و برنج و.... که به اعضای گروه می دادند قطع شده است.اعضا و پیشمرگ ها این مشکلات مالی را ناشی از قطع بودجه حزب از طرف حکومت اقلیم می دانند.این مشکلات در حالی است که اعضای رهبری حزب سفرهای خارج از کشور خود را که خیلی پر هزینه است،به هیچ وجه لغو نمی کنند و با حساب حزب با عنوان فعالیت تشکیلاتی و سازمانی به کشورهای اروپایی می روند.برای تایید این قضیه می توان به سفر رامبود لطف پوری،فواد خاکی بیگی و... اشاره کرد که خوشی های اروپا نظر رامبود را نسبت به مسئله کرد عوض کرد و برای همیشه در اروپا ماند و دیگر بازنگشت.

منبع:سایت دیارونادیار



+ نوشته شده در 29 / 8 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

افشای سند محرمانه حزب دمکرات

ابراز خوشحالی متحد وهم پیمان کومله از اختلافات درونی کومله

نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران در سلیمانیه،در نامه ای محرمانه و فوری به رهبری حزب،ضمن اعلام اوضاع بحرانی کومله،برخی نام های معترضان را نیز افشاء کرده و از بروز این بحران در کومله،به نوعی ابراز خوشحالی می کنند.

"حزب دمکرات کردستان ایران"

"کمیسیون ارتباطات"

{مقر سلیمانیه}

جناب؛رهبری

ضمن سلامی گرم؛

مشکلات و اختلافات و درگیری های میان کومله انقلابی روز به روز بیشتر می شود و گسترش می یاد.

این در حالی است که نشست اتحاد میان دو جریان کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران و کومله زحمتکشان کردستان ایران نیز ادامه داشت.

واضح و مبرهن است که بروز و شروع این مشکلات،اختلافات و درگیری های داخلی،به قبل از کنگره شان بر می گردد که در گزارش 7 ماه قبل،بطور مشروح،آن را خدمت تان ارسال کرده ام.

اما اکنون با اخراج 2 نفر از کادرهایشان در خارج کشور این مشکلات و اختلافات،برجسته تر شده و کار به بیانیه صادر کردن و امضاء جمع کردن رسیده است.

واضح و روشن است که من بر این باورم که،این آغازی برای مشکلات میان طیف های کومله است که به شیوه خیلی،آشکار در اطلاعیه ها و درگیری ها میان کاک عبدالله و معترضان قابل دیدن است و با این اوصاف روشن است که به این زودی ها نمی توانند آنها را حل کنند و مشکلاتشان به درازا و به طول خواهد انجامید.

برای اطلاع شما عزیزان متن کامل درخواست هایشان را بنام امضاء کنندگان خدمتتان ارسال می کنم.

"اعلام اعتراض بر علیه محکومیت اخراج دو کادر کومله"

بر اساس خبری که به رسانه ها رسیده و منتشر شده،حق عضویت کومله از رفقا؛

محمد مهتدی و خالد سیادت دو کادر شناخته شده و قدیمی کومله سلب شده و در اطلاعیه ای با امضای رهبری کومله این حکم به اطلاع این دو رفیق رسیده است.

هر چند در حکم کوتاه و چند سطری رهبری،تلاش شده تا توجیهی تشکیلاتی و حقوقی برای این حکم تراشیده شود،اما علنا و آشکارا روشن است که این حکمی سیاسی است و خطاب به موضوعاتی است که از زبان رهبری کومله به عنوان "تبلیغات منفی و تلاش مستمر برای دلسرد کردن و دور کردن اعضای دیگر و برهم زدن اتحاد و یکپارچگی کومله"قلمداد می شود.

مابقی تمام این اتهامات دیگر،بخصوص این بخش دروغ که "تاسف و اندوه" خود را برای صدور این حکم ابراز می دارد،همه وزن شعری هستند و کسی با این نوع جملات و کلمات فریب داده نمی شود!

صدور حکم و اعمال و رفتاری این چنینی،در یک حزب سیاسی،در دوران کنونی،که همه دنیا به سمت گشایش سیاسی حرکت می کنند،کاملا کهنه و قدیمی هستند و ضد دمکراتیکی و سرنگون کننده و نابود کننده است.

این نه تنها سنگین ترین ضرر را به اتحاد و یکپارچگی در این حزب می زند بلکه به این نیز کمک می کند تا فضای داخلی پرتنش تر و آلودتر شود و راه را نیز برای هر قدرت کوچک و بزرگی نیز باز می کند،تا با افکار متفاوت و مخالف،با زبان تهدید و سرکوب رفتار کنند.

بدون شک نباید از الان اجازه به هیچ کس،حزب یا قدرت کوچک یا بزرگی داده شود که حق ابراز نظر و دیدگاه را با هیچ بهانه ای نقض کنند.

این وظیفه همه فعالان و مبارزان سیاسی و روشنفکران است.

رهبری کومله در حالیکه بخاطر ابراز نظرات سیاسی حق عضویت را از 2 نفر از کادرهای شناخته شده کومله می گیرد که براستی و در حقیقت با تلاش و فعالیت این رفتا و افراد دیگر،در حال گفتگو برای اتحاد با بخش دیگری از کومله است.

این حرکت نشان داد که این تلاش اتحاد نیز بیشتر یک حرکت دیپلماسی است تا غم خواری در راستای اتحاد و یکپارچگی کومله.

بازپس گیری حق عضویت از رفقا؛

خالد سیادت و محمد مهتدی،برای زهر چشم گرفتن از کادرها و اعضای دیگر حزب است،برای آنکه کسی انگشتش را به سمت اشتباهات دبیرکل و حلقه کوچک اطرافش نشانه نگیرد.

و همچنین کسی دلایل ناکامی های تا کنون حزب را زیر سوال نبرد!

این مدل از کار حزب،نه تنها بازگشتی به عقب در راستای فرهنگ و اصول مترقی خواهانه و شناخته شده کومله به حساب می آید،بلکه بعنوان نمونه ای زشت از تاریخ حزبی در مبارزه کردها طومار می شود.

ما کسانی که این نامه را امضا کرده ایم،درخواست این را داریم،تا این حکم منحل شود.

و همچنین از این دو رفیق نیز طلب بخشش شود.

و کمیه مرکزی کومله نیز به جای شمشیر و تیر کشیدن به روی تشکیلات و کادرها و اعضای حزبی خود،گسترش دهنده روحیه دوستی و رفاقت باشد.

1-ماجد پاشایی/عضو سابق کمیته مرکزی

2-روفیا رمضانعلی/عضو سابق کمیته مرکزی

3-فرشته گل پرور/عضو سابق کمیته مرکزی

4-جعفر ایلخانی زاده/عضو سابق کمیته مرکزی

5-بدریه توحیدی/عضو سابق کمیته مرکزی

6-محمد شافعی/عضو سابق دفتر سیاسی

7-نجم الدین گل پرور/عضو سابق دفتر سیاسی

8-هدایت قادری/عضو سابق کمیته مرکزی

9-رسول علیدوست/عضو سابق کمیته مرکزی/حاجی تاوانی کادر و پیشمرگ قدیمی کومله

10-کاوه شیخلر/کادر و پیشمرگ قدیمی کومله

11-لقمان فاروقی/کادر حزب

12-آمانج عزیزکندی/کادر و پیشمرگ قدیمی کومله

13-کاکو علیار/کادر حزب

14-کاوه فتاحی/کادر و پیشمرگ قدیمی کومله

15-امین سرخابی/کادر حزب

16-امیر شریفی/کادر و پیشمرگ قدیمی کومله

17-جمشید بهرامی/کادر حزب

18-هیوا سلیمی/کادر و پیشمرگ قدیمی کومله

19-جعفر عابدینی/کادر و پیشمرگ قدیمی کومله

20-کاوه شیخه له/کادر قدیمی و عضو کمیته یوتوبورگ

21-هیمن ایوبی/کادر و پیشمرگ قدیمی کومله

22-یدالله متاپور/کادر و پیشمرگ قدیمی کومله

23-فرشاد مستوفی/کادر قدیمی و مسئول کمیته یوتوبورگ

24-محمد آجیکند/کادر و پیشمرگ قدیمی کومله

25- نسرین رحیمی/کادر قدیمی و عضو کمیته یوتوبورگ

"حزب دمکرات کردستان ایران"

{نمایندگی سلیمانیه/محمد صاحبی}



+ نوشته شده در 29 / 8 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

خیز قدرت از هم اکنون در حدکا

پس از آنکه بعضی ها برای بیرون راندن کریم پرویزی از ترکیب دفتر سیاسی در آینده خط و نشان کشیدند، کریم پرویزی نیز بیکار ننشسته و موضع گیری هایی را علیه برخی از سران حدکا در محافل عمومی عنوان داشته است. چند وقت پیش کریم در یک محفل خصوص اعلام داشته بود: حسن شرفی 69 سال سن دارد و بنا بر مصوبات حزبی از 70 سالگی بازنشست است و در کنگره آینده باید کنار گذاشته شود. گویا کریم نیم نگاهی به پست جانشینی دبیرکل دارد!

از یک طرف محمدنظیف قادری و کریم پرویزی به شدت از چکو متنفرند و تمامی تلاش خود را برای تخریب او انجام میدهند که البته سابقاً نیز دراین امر موفق بوده اند و با نگاهی به نتایج کنگره قبل و تصاحب پست ها به خوبی به این امر می رسیم چرا که در کنگره قبل،چکو با داشتن 110 رای نتوانست به دفتر سیاسی برود وحال آنکه حمه نظیف با 70 رای و تیمور با 88 رای در ترکیب دفتر سیاسی قرار میگیرند واین در حالیست که اخیراً چکو اعلام کرده که اگر این بار(منظورش کنگره آینده حدکا است)در ترکیب دفتر سیاسی نباشد از حزب کناره گیری کرده وبه اروپا خواهد رفت.

از طرف دیگر چکو در اثر رشد بیماری روانی اش حادثه اخیر تیراندازی در داخل کمپ را به قدری ناشیانه طراحی نموده بود که ساده ترین افراد هم به شباهت این اقدام با اقدامات مشابه چکو در حزب پی برده اند و این به معنی نالایق بودن چکو برای تصدی هرگونه پستی می باشد.

همچنین چکو با عمر غلامعلی نیز درگیر شده است اما دراین مورد شانس تا حدودی-ونه کامل-باچکو همراه است و ان هم به علت عدم میل و رغبت مصطفی هجری به عمر غلامعلی،به دلیل عزیمت خودسرانه چندی پیش عمر ونیروهایش به قندیل می باشد و به همین دلیل هجری،در انتظار فرصتی برای عزل عمر و البته انتصاب لقمان مه فر به جای وی بوده است.البته باید اختلافات چکو با کاوه بهرامی و باند هورامی ها را هم به قضیه چکو اضافه نمود.

با اوصاف فوق چکو در یارگیری ها بسیار تنها مانده است و اگر حمایت جدی هجری نباشد در کنگره آینده حدکا جایگاه او به مخاطره خواهد افتاد.



+ نوشته شده در 27 / 8 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

برگی از تاریخ درگیری های کومله و دمکرات

بامدادروز23آبان1363،نیروهای حزب دمکرات دراورامان طبق یک طرح از قبل برنامه ریزی شده،پیشمرگان کومه له را مورد هجوم قرار دادند.این طرح عبارت بود از تهاجم همزمان وناگهانی علیه یک واحد از پیشمرگان کومه له در اطراف شهر نوسود،مقرکومه له درداخل شهر نوسود،ومقرکمیته تشکیلاتی کومه له در اورامان واقع در روستای شویشمه.

برپایه گزارشات اولیه،دراین تهاجمات 3پیشمرگ کومه له کشته شده وتعداددیگری از پیشمرگان و هواداران کومه له اسیر میشوند.پس از این واقعه،مذاکراتی بین کمیته مرکزی کومه له و دفتر سیاسی حزب دمکرات صورت میگیرد که درجریان آن تصمیم گرفته میشود آتش بس اعلام شود،وضه به حالت عادی برگردد واسرا و وسایل مقر مبادله شوند و برای رسیدن به این کارها بک هیئت مشترک تعیین میشود.

هیئت مشترک،روز29 آبان به اورامان میرود،اما نمایندگان به با اسیران بلکه با جنازه آنها روبرو میشوند.نمایندگان کو مه له در می یابندکه مهاجمین حزب دمکرات در اورامان 10 پیشمرگ اسیر کومه له را اعدام کرده اند.

شرح کامل واقعه اورامان از این قرار است:

نیروهای حزب دمکرات در اورامان روز25 آبان از ساعت4 بامداد در میدان شهر نوسود وکوچه ها و پشت بام های اطراف مقر کومه له دراین شهر،راه نوسود به محلی بنام "قلوز"(درجاده نوسود-پاوه)،راه نوسود-شویشمه و ارتفاعات اطراف شویشمه مستقر شده و به کمین می نشینند.ساعت6 بامداد همزمان و ناگهان،یک واحد گشتی از پیشمرگان کومه له(که در راه بین نوسود-قلوز بودند)ومقرهای کومه له در نوسود و شویشمه مورد هجوم نیروهای حزب دمکرات قرار میگیرند.مهاجمین در این حملات از آرپی جی،نارنجک دستی وسلاح سبک استفاده می کنند.پیشمرگان کومه له و مردم منطقه ابتدا تصور میکنندکه نیروهای جمهوری اسلامی حمله کرده اند،حتی یکی از پیشمرگان کومه له بنام طلیعه علی رمائی هنگامیکه برای چرسش دراین باره نزد پیشمرگان حزب دمکرات میرود،دستگیرمیشود.

درگیری در جبهه نوسود:

نیروهای حزب دمکرات در ادامه تهاجمات وکوبیدن مقر با سلاح آرپی جی،سرانجام در ساعت10 صبح مقرکومه له در شهر نوسود را تسخیر کردند.پیشمرگان کومه له بطرف باغات اطراف شهر نوسود عقب نشستند.دراین تهاجم ادریس محمدی مشهور به کمال اورامی،عضو حزب کمونیست ایران کشته میشود و یکی دیگر از افراد زخمی همراه با 4 نفرکومه له که از آغاز درگیری در کوچه های اطراف مقر به محاصره پیشمرگان حزب دمکرات افتاده بودند،اسیر می شوند.

پس از اشفغال مقر،مهاجمین حزب دمکرات اقدام به غارت مقروایجاد فضای رعب و وحشت در شهرنوسود ودستگیری هواداران کومه له می نمایند.ساعت4بعدازطهر نیروهای حزب دمکرات فاجعه دردناک دیگیری می آفرینند.چهارپیشمرگ کومه له:طلیعه علی رمائی مشهور به طلیعه بیسارانی،علی آرمان مشهور به علی فارس،مدریک یوسفی مشهور به ریبوار پالنگانی و عبید صوفیه که دراطراف مقر به اسارت درآمده بودند،در500متری شهر نوسود در محلی به نام "دَرَهرات" درنهایت قساوت اعدام میشوند.

بعدازظهر،درگیری ادامه می یابد وحزب دمکرات با جمع آوری نیرو مجدداً پیشمرگان کومه له را موردهجوم قرار میدهد.پیشمرگان کومه له، طی یک درگیری از میان کمین پیشمرگان حزب دمکرات بطرف شویشمه عقب نشینی می کنند.

دردرگیری های بعداز ظهر،دارا اسعدی مشهور به منصور پاوه ای،درحالیکه زخمی شده بود و بختیار خالدی پیشمرگ دیگر کومه له بدست پیشمرگان حزب دمکرات اسیر میشوند.این دو نفرهم مانند دگر اسیران توسط حزب دمکرات اعدام میشوند.

درگیری در جبهه شویشمه:

همزمان با تهاجم پیشمرگان حزب دمکرات در قلوز و نوسود،در شویشمه نیز حزب دمکرات تهاجم خود را علیه مقرکومه له شروع کرده و سعی در محاصره آن می نماید.پیشمرگان کومه له اولین هجوم حزب دمکرات را درهم می شکنند و یکی از پیشمرگان آنها را به اسارت می گیرند.

ساعت8صبح حزب دمکرات با جمع آوری نیروی بیشتر،هجوم وسیع تری را علیه پیشمرگان کومه له ترتیب میدهد.حزب دمکرات برای بارسوم دست به جمع آوری نیرو زده و تهاجم علیه مقر کومه له را گسترش میدهند.سرانجام ساعت11 صبح مقر کومه له توسط مهاجمین حزب دمکرات تسخیر میشود.رحیم الهی عضو حزب کمونیست ایران درتین جزیان کشته میشود.

در پایان درگیری،نصرالله بهمنی عضو حزب کمونیست ایران(فرمانده پل)درحالیکه زخمی شده بود،درتپه ماهورهای اطراف شویشمه به اسارت درآمد.همچنین مسعود احمدی مشهور به توفیق دریکی دیگر از سنگرها توسط حزب دمکرات اسیر شد که وی نیز بعداً اعدام شد.بااشغال مقر یک پیشمرگ حزب دمکرات که از طرف کومه له به اسارت گرفته شده بود،به دست پیشمرگان حزب دمکرات افتاد.پیشمرگان حزب دمکرات پس از تسخیر مقربه درمانگاه یورش میبرند ودراین هنگام یک پیشمرگ مجروح کومه له بنام شیخ علی همراه پیشمرگ دیگر کومه له بنام فرح ادمن که مشغول پانسمان کردن زخم شیخ علی بود،دردرمانگاه بودند.پیشمرگان حزب دمکرات در نهایت جنایتکاری هردو نفر را اسیر کرده پس از اعدام جنازه های آنان را می سوزانند.

پس از این واقعه،مقرودرمانگاه را به آتش میکشند،دروپنجره منازل را به گلوله می بندند،هوادارن کومه له را دستگیر می کنند و فضای ترس و وحشت در روستا بوجود می آورند.

درمجموع این تهاجمات 13پیشمرگ کومه له کشته و اعدام میشوند که از این 13 نفر تنها 3نفرشان(1-ادریس محمدی مشهور به کمال اورامی 2-محمدبهرامی مشهور به مامه حمه باوان 3-رحیم الهی)درجریان درگیری ها کشته شدند و 10 نفر دیگرشان پس از اسارت اعدام شده اند این ده نفر عبارتند از:1- طلیعه علی رمائی مشهور به طلیعه بیسارانی،2-علی آرمان مشهور به علی فارس،3-مدریک یوسفی مشهور به ریبوار پالنگانی،4-عبید صوفیه،5-دارا اسعدی،6-بختیار خالدی،7-نصرالله بهمنی،8-مسعوداحمدی مشهوربه توفیق،9-شیخ علی،10-فرح ادمن

بدین ترتیب تشکیلات حزب دمکرات در اورامان ورق دیگری از جنایت و خیانت به پرونده سیاسی حزب دمکرات افزودند.



+ نوشته شده در 26 / 8 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

ئه ندامانى كومه له ی شورشگير

 

دوێنی ٣ كه س له ئه ندامانى كومه له ی شورشگێر له شارى كلن ئالمان به هوى خواردنى زورى مه شروب كه وتنه نه خوشخانه.
دو
ێنێ ئه حمه د باب ئارام اشرفى و شاهرخ كاكى له ناو ستۆدیۆی تەلەفزیۆنی روژهه لات كه زوريان خواردبووه ،ئه حمه د باب ده كه ويته نه خوشخانه و ئارام شاهروخ ده باته وه بو مال و ئه حمه ديش ره وانه ی نه خوشحانه ده كه ن
ئارام كه له ئوردوگاى كومه له ش بو كارى به س خواردنه وه بوو،وه بووه ته ئه لكولى و ئ
ێستاش له
ستۆدیۆ كارى خواردنه وه يه و هه مو كاتکیش ئه ندامانى تر گوتويانه بەڵام موهته دى گوى نادات لەبەر ئەوەی كاتى به رنامه كان پره و بيته وه

 



+ نوشته شده در 20 / 8 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 327
بازدید کل : 219618
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب