خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


دوائین پەلە قاژه ی خالیدی عەزیزی!!!

به پێی هه واڵی بلاو کراو له لایه ن ماڵپه ری"رۆژهەڵات تایمز"ه وه،خالیدی عەزیزی-سکرتێری گشتیی حیزبی دێموکراتی کوردستان-کە بۆ کۆبوونەوەکەی پراگ له دەرەوەی وڵاتە،ئاگادار بوین که ئه ی هه وێ له گه ڵ "موجاهیدینی خەقلی ئێران"  کۆبێتەوە و هه ر به م بۆنه شه وه هەیئەتێکی حیزبی دێموکرات لە گەڵ هەیئەتێکی سازمانی موجاهیدینی خەڵقی ئێران لە دانوستان دان.جا ئه وه ی به لای منه وه سه یره ئه مه یه:ئایا حدک و خالید عه زیزی له میژوی رابردووی حیزب هیچ ئه زمونێکی دروستیان وه رنه گرتووه؟ئایا له بیریان چۆته وه ئه م رێکخراوه بوو که کوردانی باشووریان ئه نفال ئه کرت؟و...هتد

راستیه که ی ئه وه یه که حدک ئه وه نده داماو بێچاره و زه لیل بووه که په نایی بردوه بۆ رێکخراوی به ناو موجاهیدین ؛ئه گینا دانیشتن و رێککه وتن له گه ڵ ئه مانه هیچ سوود و قازانجیکی بۆ کورد نه بووه و نییه.جا له هه مووی سه یرتر ئه مه یه که رۆژبه دوای رۆژ ئه بینین که کادیر و رێبه ره پله به رزه کانی ئه م رێکخراوه خه ریکی جیابوونه وه له موجاهیدینن؛به ڵام کاکه خالید!!! ئه ی هه وێ به م جۆره داماوی خۆی و تاقمه که ی نیشان دات و پاشان بڵێ ئێمه خه ڵکمان له گه ڵه و بۆ خه ڵکی کورد چه کمان هه ڵگرتووه.

به رێزان له خواره وه چه ن وێنه یه ک له جنایاتی رێکخراوی به ناو موجاهیدینی خەقلی ئێران نیشان ئه ده ین تا خۆتان باشتر بیرتان بیته وه ئه م رێکخراوه چی کرد...

دیدار رجوی با صدام حسین

تصاویری از کشتار بیرحمانه کُردها توسط فرقه رجوی

زنده به گور کردن کودک کُرد توسط عوامل فرقه رجوی

 

قومی متفکرند اندر ره دین **** قومی به گمان فتاده در راه یقین
می ترسم
از آنکه بانگ آید روزی **** کای بیخبران راه نه آن است و نه این



+ نوشته شده در 27 / 8 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

حیزبی دیموکرات‌و پژاک یەکتر تۆمەتبار دەکەن

ئاوێنه‌نیوز: هه‌ردوو سه‌رۆكی حیزبی دیموكراتی كوردستان و پارتی ژیانی ئازادی كوردستان (پژاك) هێرشی‌ میدیایی‌و یه‌كتر تۆمه‌تباركردنیان ده‌ست پیَده‌كه‌ن.
لە دواهەمین پێشهاتی شەڕی میدیایی نێوان حیزبەکانی ڕۆژهەڵاتی کوردستان، لە دیدارێکی ڕۆژنامەی هاوڵاتیدا سکرتێری گشتی حیزبی دیموکراتی کوردستان خالید عەزیزی، هێرشی‌ كرده‌ سەر پارتی ژیانی ئازادی کوردستان(پژاک)و ئەو حیزبەی بە (شت) ناوبرد‌و وتی " پژاك حیزبێك نییه كه‌ به‌رهه‌می پێگه‌یشتنی سیاسی- نه‌ته‌وه‌یی كوردی ئێران بێ. پژاك وه‌ك خۆی ناتوانێ به‌شێك له‌ گه‌مه‌كه‌ بێت، به‌لكو حیزبێكه‌ كه‌ پارتی كرێكارانی كوردستان (په‌كه‌كه‌) بۆ كارو به‌رژه‌وه‌ندی خۆی دروستی كردووه‌. ئه‌گه‌ر ئێران بشێوێ‌و ئه‌و سیستمه‌ به‌ره‌و نه‌مان بچێ، ئیتر په‌كه‌كه‌ پێویستی به‌ شتی وه‌ك پژاك نییه‌."
لە وەڵامی ئەو قسانەی خالید عەزیزیدا سەرۆکی پارتی ژیانی ئازادی کوردستان (پژاک) عەبدولڕەحمان حاجی ئەحمەدی هێرشی كرده‌ سەر خالید عەزیزی‌و حیزبی دیموکراتی کورد
ستان، هاوكات بە پارەوەرگر تۆمەتباری دەکات وەک پاداشتی هێرشکردنە سەر پژاک.
سەرۆکی پژاک لەبەرنامەیەکی نەورۆز تی ڤی‌ ‌دا حیزبی دیموکراتی کوردستانی بەدەستەو گروپ ناوبرد‌و وەڵامی قسەکانی خالید عەزیزی دایەوەو تۆمەتباری‌ کرد بەوەی هەر ڕۆژەی لێدوانێک دەدات‌و لێدوانەکانی دژی یەکن.
حاجی ئەحمەدی وتی، پێش ئەوەی خالید عەزیزی ببێتە (سەرۆکی ئەو دەستەیە) وتویەتی کە " لە ڕۆژهەڵاتی کوردستان بە بێ لەبەرچاوگرتنی پژاک سیاسەت ناکرێت"، بەڵام دوای ئەوەی بووە بە سکرتێری حیزب، ئاوازەکەی گۆڕیوەو بەردەام هێرش دەکاتە سەر پژاک.
لە درێژەی قسەکانیدا حاجی ئەحمەدی ئاماژە بەوە دەکات کە لە بری ئەو هێرشانە خالید عەزیزی مانگانە (جیرۆ ـ چەکی بانکی) وەردەگرێت بێ ئەوەی ناوی هێچ لایەنێکیتر ببات.


+ نوشته شده در 23 / 8 / 1391برچسب:شەڕی میدیایی,, ساعت توسط دابراو |

كادیرانی پارتە كوردییەكان حەشیش دەچێنن

رووداو- كۆبانێ
شارۆچكەی كۆبانێ لە رۆژئاوای كوردستان بووەتە كێڵگەیەكی گەورە و بەهەڕمێنی چاندن و فرۆشتنی حەشیش. بەكر حەمادی، تەمەن 31 ساڵ و خەڵكی كۆبانێ، دەڵێ “زۆربەی كادیرانی پارتە كوردییەكان لە كۆبانێ حەشیش دەچێنن”. هەرچەندە ئێستا هەڵمەتێك بۆ هەڵكێشانی ئەو حەشیشانە دەستیپێكردووە، بەڵام وەك ئەو هاووڵاتییە ئاماژەی پێدەكات “تاوەكو كادیرانی پارتەكان حەشیشی خۆیان نەفرۆشت ، لیژنەی هەڵكێشانی حەشیش دەستی بە هەڵمەتەكەی نەكرد”. بەكر دەڵێ “هەندێك لەو كادیرانە دوو جار بەرهەمی حەشیشەكەیان فرۆشتووە”. بەڵام غەریب حەسۆ، بەرپرسی پەیوەندییەكانی دەرەوەی ئەنجوومەنی گەل لە رۆژئاوای كوردستان رەتیدەكاتەوە چاوپۆشی لە لایەنگرانی پارتەكان كرابێ.

http://rudaw.net/kurdish/index.php?news=18259



+ نوشته شده در 22 / 8 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

دُروغی دیگر و بی آبرویی بیشتر برای حدک

برابر اعلام رسمی سایت کوردستان کورد و کوردکانال(ارگانهای رسمی حدک)" روز پنجشنبه 18 آبان ماه  رئیس دفتر نمایندگی حزب دمکرات کردستان در هولیر ، آقای  ابراهیم زیوه یی از کنسولخانه ی فلسطین در هولیر دیدار به عمل آورده و از سوی " نظمی حضوری " مورد استقبال قرار گرفت."
سایت کوردستان کورد می افزاید:"در این نشست هر دو هیأت ضمن اشاره به  سوابق دیرینه ی روابط دوستانه ی حزب دمکرات و سازمان آزادیخواه فلسطین ، بر ضرورت تحکیم همکاری در عرصه های مختلف تأ کید ورزیدند."

حال شما خوانندگان عزیز خود به قضاوت بنشینید و ببینید آیا روابط حدک با رژیم غاصب اسرائیل بهتر است یا سازمان آزادیخواه فلسطین؟برای این امر هم عکس دیدار ابراهیم زیوه یی با نظمی حضوری و دیدار خالدعزیزی با ایهود باراک را مشاهده فرمائید و خود به دورویی و نیرنگ و سرتاپا فریبکاری و عوامفریبی این گروه نادمکرات پی ببرید!!!
 
عکس دیدار ابراهیم زیوه یی به نمایندگی حدک و نماینده سازمان آزادیخواه فلسطین"نظمی حضوری"
 

عکس دیدار خالد عزیزی با ایهود باراک



+ نوشته شده در 21 / 8 / 1391برچسب:ایهود باراک,خالد عزیزی,ابراهیم زیوه یی,حدک, ساعت توسط دابراو |

دمکراتها فرستاده نخست وزیر به کردستان را ربودند

 

اکتبر 1979 (24 مهرماه 1358) دکتر صادق زیباکلام فرستاده دولت جمهوری اسلامی به کردستان جهت حل مسأله منطقه که در یک جنگ داخلی خونین و پُرتلفات فرو رفته بود پس از 40 ساعت اسارت آزاد شد و پس از مذاکره با چمران به تهران بازگشت. این، نخستین گروگانگیری سیاسی در ایران پس از انقلاب بود که خبرهای لحظه به لحظه آن در صفحات اول روزنامه ها منتشر می شد.
زیباکلام پس از ورود به مهاباد در فرمانداری...

این شهر مستقر شده و از معتمدان محل برای مذاکره دعوت کرده بود. وی قبلا در مصاحبه با مطبوعات گفته بود که رژیم طاغوت (پهلوی ها) 50 سال به کردستان توجه نکرده بود و حزب دمکرات کردستان همان راهی را می رود که امپریالیسم (آمریکا) آن را می خواهد و ... [متن مصاحبه در روزنامه اطلاعات شماره 15977].
روز بعد و پس از آنکه فاضلی فرماندار مهاباد برای شرکت در تشییع جنازه سرگرد غلامحسین بارجانی رئیس شهربانی مقتول مهاباد از ساختمان فرمانداری خارج شد چند نقابدار وابسته به حزب دمکرات کردستان وارد ساختمان شدند و زیباکلام را ربودند. سرگرد بارجانی به دست پیشمرگ های کُرد کشته شده بود.


+ نوشته شده در 8 / 8 / 1391برچسب:,

ساعت توسط دابراو |

زندان دولتو(دۆڵە تو)به روایت سایت "ویکی پدیا"

زندان دوله تو

زندان دوله تو واقع در روستایی به همین نام و تحت کنترل حزب دموکرات کردستان ایران قرار داشت که حدود چند صد تن از زندانیان نیروهای دولتی اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران، جهاد سازندگی، پیشمرگان کرد مسلمان در آن نگهداری مشدند. این زندان در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ توسط هواپیماها و هلیکوپترهای عراق بمباران و بسیاری اسرای آن کشته شدند.

موقعیت زندان

زندان موقت در یک اصطبل واقع در روستای دوله تو در شمال غربی سردشت و در نقطه صفر مرزی میان ایران و عراق در کنار روستاهای «آلواتان»، «میرآباد» و «مزرعه» و دارای مرز مشترک با عراق بود که از آن برای نگهداری موقت افراد دستگیر شده از نیروهای نظامی و انتظامی و سازمانهای انقلاب و پیشمرگان کرد مسلمان، استفاده می‌گردید. زندان از یک سو مشرف به کوه و از سویی مجاور رودخانه بود. این زندان تحت کنترل حزب دموکرات کردستان قرار داشت اما به گفته برخی زندانیان به جا مانده از واقعه بمباران، نیروهای سایر احزاب مخالف جمهوری اسلامی که در کردستان حضور نظامی و غیر نظامی داشتند و همچنین برخی نیروهای ارتش شاهنشاهی که مخالف جمهوری اسلامی ایران بودند نیز در میان زندانبانان دیده می‌شدند.زندان دارای ۸ اطاق بود و ۲۱۳ زندانی بود.

وضعیت زندانیان

زندانیان بجا مانده از بمباران، وضعیت زندان را همراه با شکنجه اسرا، بیگاری برای تامین نیازهای خود و زندانبانان، وضعیت بد اسکان (بدلیل اصطبل بودن محل) در سرمای شدید کردستان، وضعیت بد تغذیه و فاقد امکانات بهداشتی و درمانی و سایر استاندارهای زندان و همچنین خارج از نظارت صلیب سرخ یا هلال احمر توصیف می‌کنند.

غذای زندانیان شامل تکه‌ای نان و کاسه‌ای آب و نخود یا آب گوجه و بعضی مواقع هم گندم در شبانه روز توصیف گردیده‌است. زندانیان از دسترسی به پزشک و امکانات درمانی محروم بودند. از زندانیان برای تامین غذا و سایر امور بیگاری گرفته می‌شد.

زندان بانان

به گفته زندانیان ایرج سلطانی (از خلبانان ارتش شاهنشاهی)، عبدالله سرخه (عبدالله امینی) از زندان بانان بودند. به گفته یکی از زندانیان خواهر زاده قاسملو موسوم به سروان امید نیز به زندان رفت و آمد داشته و یکبار پس از شکایت آنان از رفتار رئیس زندان عبدالله سرخه را تعویض کرده‌است.

محاکمه، بازجویی و اعدام زندانیان

زندانیان در مدت اسارات بازجویی و تعدادی اعدام شدند. محاکمه‌ها توسط واحد قضایی حزب دموکرات انجام می‌گرفت. یکی از زندانیان می‌گوید:

حزب دموکرات، ماموستا، قاضی و افراد نظامی داشتند؛ معمولاً در بازجویی‌ها نماینده قضایی که یکی از آن خشن‌ترین و وحشتناک‌ترین مأموران حزب دموکرات می‌آمد که معروف به ماموستا گوران بود. وی خاطرنشان کرد: ماموستا گوران، چندین بار بنده را بازجویی کرد؛ او فردی بود که خونسرد در جایگاه می‌نشست؛ به آرامی صحبت می‌کرد؛ لابه‌لای صحبت‌ها می‌خندید؛ یادداشت‌هایی می‌کرد؛ آرام بلند می‌شد و می‌رفت و بعد از چند روز می‌دیدم تیربار کاشته می‌شد و چند نفر اعدام می‌شدند.

بمباران زندان

به نوشته وبگاه بولتن نیوز به نقل از وبگاه دیار و نادیار (سایت اختصاصی کشته شدگان ترور در کردستان) نیروهای دو سازمان و حزب فعال در کردستان (کومله و دموکرات) ضمن دیدار با مقامات ارتش عراق برای بمباران و قتل عام زندانیان این زندان با مقامات عراقی دیدار کرده بودند. فراخواندن زندانیان به داخل اطاقها (بر خلاف رویه جاری و مرسوم که برای بیگاری و امور دیگر بیرون از اطاق بودند) و کاهش زندانبانان و دور شدن از محل ئپیش از بمباران نیز دلایل دیگری است که زندانیان برای هماهنگی میان حزب دموکرات و عراق در بمباران این زندان می‌دانند. احزاب دموکرات و کومله در کنار سازمان مجاهدین خلق به حمایت از عراق در جنگ با ایران سالها فعالیت کردند.

به نوشته وبگاه دیار و نادیار سه نفر، به نمایندگی از طرف حزب دمکرات و دو نفر از طرف گروهک کومله با افسران حزب بعث عراق مستقر در اداره استخبارات کرکوک ملاقات و برای بمباران زندان هماهنگی کردند.

در روز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ و پس از آنکه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران بخش‌های عمده کردستان را از کنترل نیروهای حزب دموکرات خارج کرده بودند و پیشروی به سمت مرز ادامه داشت، نیروی هوایی عراق زندان را بمباران کرد. در نتیجه بیش از ۵۰ تن از زندانیان کشته شدند و تعدادی نیز زخمی شدند. پس از آن نیز هلیکوپترهای ارتش عراق به گلوله باران سایر زندانیان سالم مانده پرداختند. زندانیان می‌گویند که بخش عمده‌ای از زندانبانان پیش از بمباران زندان به کوههای اطراف گریختند و تهداد زندان بانان به ۱۲ تن کاهش یافته بود. یکی از زندانیان واقعه را چنین شرح می‌دهد:

همان روزی که هواپیماهای عراقی برای شناسایی آمده بودند ساعت ۷ صبح بود. دیدم که امیر خلبان[ایرج سلطانی] که چند نفری را هم کشته بود روی پشت بام زندان ایستاده و به آسمان نگاه می‌کند، انگار منتظر بود...... ساعت یازده شده بود، ناگهان سوت زدند و اعلام کردند که سریعا برویم داخل اتاق‌هایمان. در همان حال من دیدم که یک هواپیمای سفید (فکر کنم سوخو ۲۳ یا ۲۵ بود) وارد فضای ایران شده، هواپیما که وارد شد، کلا این قضایا پنج دقیقه هم طول نکشید که بلافاصله صدای غرش آنها بلند شد،... بعد هم آنچنان صدای مهیبی آمد که خیلی عجیب بود. آمد پایین‌تر و یک بمب انداخت آن سوی زندان، بعد هم بمب‌های بعدی‌اش را همان حول و حوش ریخت و رفت. سپس هواپیمای دوم آمد، این هواپیما هم مثل همان اولی چهار بمب خود را ریخت روی طرف دیگر زندان و رفت. جالب اینجا بود که موقع بمباران حتی نگهبان‌ها هم رفته بودند و غیر از یک نگهبان که آن هم بر اثر ترکش، کمرش قطع شده بود هیچ نگهبانی حضور نداشت. یعنی نگهبان‌ها هم در جریان این توطئه و همدستی دموکرات و رژیم بعثی بودند. فقط ما داخل زندان بودیم.

تعداد دیگری از زندانیان نیز در طول اسارت کشته شدند.

پس از بمباران

پس از بمباران اجساد زندانیان به ایران تحویل گردید گفته می‌شود که برخی اجساد نیز در محل دفن شده‌است. سایر زندانیان زنده مانده به زندان دیگری در آلواتان منتقل گردیدند. پس از چندین ماه و ادامه پیشروی نیروهای ایران در مناطق مختلف جنگی و آزادی خرمشهر، حزب دموکرات آخرین زندان خود را در گناب از دست داد و پس از التیماتوم نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زندانیان در ۳۰ مهر ۱۳۶۲ توسط حزب دموکرات آزاد و در سردشت مورد استقبال قرار گرفتند.

فیلم

در سال ۱۳۶۳ فیلمی بنام «زندان دوله تو» به نویسندگی و کارگردانی رحیم رحیمی پور و با بازی عبدالرضا اکبری، علی امیدوار، امین خرم دل درباره وضعیت و مشقت‌های زندانیان در ایران زندان و بمباران آن ساخته شد.

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D9%88%D9%84%D9%87_%D8%AA%D9%88



+ نوشته شده در 7 / 8 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

نگاهی اجمالی به کنگره اخیر حزب دمکرات کردستان ایران(کنگره 15 حدکا)

همچنانکه اطلاع دارید یکی دو هفته قبل کنگره 15 حدکا کنگره ای که اعضایش کاملاً دستچین شده بود به اتمام رسید و آقای مصطفی هجری برای سومین بار پیاپی به دبیر کلی این حزب انتخاب-با آن ترکیب کنگره شما بخوانید انتصاب!-شدند و صدای خیلی از هواداران و اعضای این حزب بخاطر چنین انتخابات و انتصاباتی درآمد که البته اعضای کمیته مرکزی جدید هم خوب حقشان را کف دستشان گذاشتند تا دیگر کسی جرات نکند در کنگره حدکا و آنهم در اواسط جلسه را ترک کند!!! به هرحال خیلی هم دور از انتظار نبود که چنین رویدادها و اتفاقات عجیب در کنگره و پس از کنگره روی دهد(هرچند هنوزهم تسویه حسابهای زیادی مانده که باند هجری و باند جنوبی های حدکا-مخصوصاً هورامی ها-انجام دهند)و قطعاً از امروز به بعد ما شاهد درگیرها و اختلافات بیش از پیش در داخل حدکا خواهیم بود و حتی برخی از افراد حدکا چنین برداشت میکنند که اگر انشعابی دیگر روی ندهد لااقل افراد زیادی به شاخه انشعابی-حزب دمکرات کردستان(حدک)می پیوندند.واقعیت این است که بنا به گفته یکی از افراد حاضر در کنگره،آقای هجری با دبیر کلی خودش دراین دوره به معنای واقعی کلمه کودتای باندی کرده و به قدرت مجدد رسیده اما این قدرت وی مانند دو دوره قبل نخواهد بود چرا که ترکیب افرادی که از دبیرکلی مجدد وی حمایت کرده اند تا حدودی عوض شده و حتی به ایشان گوشزد کرده اند که چنانچه مطابق میل آنها رفتار نشود و دفتر سیاسی باب میل آنها معرفی نگردد براحتی از دبیرکلی ساقطش خواهند کرد و فردی دیگر-شاید حسن شرفی- را به جای وی منصوب نمایند.بعید هم به نظر نمیرسد که چنین شایعاتی صحیح باشد چرا که ترکیب دفتر سیاسی گویای واقعیتی است بنام قدرت مافیایی یک باند که هرکس مخالفتی با رویه و رفتار آنها در حزب داشته باشد نتیجه اش اخاج،توبیخ و ساقط شدن خواهد بود.نکته جالبتراین است که بااین رفتار،سایر اعضا و کادرها وپیشمرگه ها بایستی توجه کامل داشته باشند سخن گفتن از اتحاد با حدک جرمی است نابخشودنی و محرومیت کامل از هرپست و مقام وحتی اخراج و مثال گویای این مورد هم بی بهره ماندن بهرامی ها از پستهای سابقشان است...



+ نوشته شده در 1 / 8 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 333
بازدید کل : 219624
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب