خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


توطئه حزب دمکرات کردستان برای قطع برنامه حکمتیست ها

دیارونادیار:

سند کشفی از حاکی از دسیسه حزب دمکرات علیه شبکه پرتو حکمتیست ها می باشد.

بنا به سند رسیده به دیار و نادیار که محتوای مربوط به یک نامه لاتین مربوط به چند ماه پیش است، در صورت صحت مکاتبه بیانگر دسیسه حزب دمکرات کردستان برای قطع برنامه حکمتیست ها می باشد.

ماجرا از آن قرار است که پخش برنامه های تلویزیونی حزب حکمتیست ها جناح رحمان حسین زاده به علت بدهی سه ماهه از تاریخ 20 اکتبر 2014 –اواخر مهرماه سال 1393- قطع می گردد. از آنجا که تهیه و تأمین برنامه تلویزیونی و اجاره کانال ماهواره ای این شبکه از سه سال قبل با یک قرارداد رسمی برای مدت یکسال اجاره شده بود و دو سال پیش را بدون تمدید قرار داد و تنها با پرداخت هزینه در اختیار داشته و از طرفی حزب دمکرات کردستان نیز از این کانال برنامه های خود را پخش می نمود، حزب نیز پی به این نقیصه برده و طی یک مکاتبه با مدیر و صاحب امتیاز اصلی شبکه ماهواره ای – که این مکاتبه اکنون به دیار و نادیار رسیده است- و فشار و یادآوری نقص قانونی خواستار لغو برنامه های حکمتیست ها و شبکه پرتو شده بود.

جالب اینجاست علی رغم پرداخت هزینه های مربوط به شبکه پرتو، حزب دمکرات با پرداخت 60% بیشتر از مبلغ قرار داد حزب حکمتیست، مدیر شبکه را مجاب به قطع برنامه پرتو کرده و ابراز داشته به دلیل عدم تمدید قرار داد رسمی حکمتیست ها آنها قانوناً حق شکایت ندارند.

گفتنی است هزینه سالانه اجاره تلویزیون حکمتیست مبلغ 60000 دلار بوده و حال با توجه به مشکلات مالی که حزب با آن مواجه است چطر و به چه دلیل این اقدام را انجام داده جای سوال دارد؟

یعنی به نوعی حزب سعی در حذف فرکانس حکمتیست ها و جایگزینی کامل شبکه ماهواره ای خود داشته است.

گفتنی است اجاره دهنده خارجی به محض رسیدن مکاتبه حزب و بدون قرار داد جدیدی که حزب با آنها بسته باشد برنامه حکمتیست ها را از روی کانال ماهواره ای قطع می کند.

اینکه چرا حزب چنین خیانتی کرده در ایمیل ارسالی به سایت دیار و نادیار اینگونه عنوان شده است: شبکه حکمتیست ها برنامه های حزب را در این کانال تحت الشعاع قرار داده و در جستجو های فرکانسی کمتر به این نام در داخل کشور شناخته میشد. با این وصف با مکاتبه با صاحبان شبکه ماهواره ای اجاره دهنده  و یادآوری عدم تمدید قرار داد حکمتیست ها، و همچنین وعده اجاره بلند مدت و 24 ساعته شبکه در وهله اول سعی در حذف آنها داشته باشیم تا این فرکانس به نام ما ثبت شود و در وهله دوم و در صورت حل مشکلات مالی ساعات پخش خود را گسترش دهیم.

اما تحلیل دیار و نادیار آن است که به دنبال نشست موفقیت آمیز حزب حکمتیست ها با حزب کمونیست کارگری ایران و کومله علیزاده در شهریور 1393 که با ابتکار و تلاش های مستمر حکمتیست برگزار شده حزب بیم از دست دادن رابطه کاری و جایگزین شدن خود را داشته و در صدد کارشکنی بدین منظور برآمده است.

اینکه رحمان حسین زاده با رایزنی در صدد حل این مشکل برآمد بماند اما جالب اینجاست که اینها که خودشان با همدیگر تفاهم ندارند چطور در صدد تشکیل کنگره ملی کرد و داعیه اتحاد و جبهه کردستانی دارند.



+ نوشته شده در 25 / 12 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

ساعه ته ٥٣٠٠٠ دۆلاریه که ی موهته دی

ساعه ته ٥٣٠٠٠ دۆلاریه که ی عه به ي موهته دی له سه ر دانێکی حیزبی دێموکڕات ده ر که وت
به راسی پیویسته که سێکی وا سا عتی رۆلێکس له ده س بکات ؟
هه ر پاره ی ئه و ساعه ته ده زانی به چه ند بنه ماڵه ی هه ژار یارمه تی ده گێينێت
ئێمه موخالفی ئه وه نین که نابێت سه رکه رده کان چاک ژیان که ن به ڵام نه ئاوا!

 



+ نوشته شده در 25 / 12 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

عامل اصلی تعطیلی های پی درپی"تیشک" کیست؟

 

آقای حسینی! کمک های مالی فراوانی که از NGOهای بین الملی و کشور فرانسه برای تیشک تی وی جذب شد را چکار کردید؟

مدتی بود که از شاهو حسینی اخبار خاصی دریافت نمی شداما قطعاً میدانستیم درحال نقشه کشیدن و طراحی هایی برای آینده خود و حزب میباشد.حال خبردارشدیم که عامل اصلی تعطیلی های پی درپی تیشک کسی نبوده جز جناب آقای شاهوحسینی(مسئول کمیته خارج حزب ومستقردر پاریس) که البته با اختلاس های همیشگی شان این بار شبکه تلویزیونی تیشک را فلج فرمودند! جالب است که تاکنون کسی به این اقدامات خودسرانه شاهو اعتراض خاصی نداشته است؛ومثلاً کسی ازایشان نمی پرسد که باندهایی را که در فرانسه رهبری می کند واز طریق این باندها پول های حدکا را بالا می کشد و کوچکترین توجهی به وضعیت مالی کنونی حدکا ندارد،واساساً برای چه چیزی این باندها را ساخته و اداره می کند؟!کسی از ایشان نمی پرسد که آقای حسینی! کمک های مالی فراوانی که از NGOهای بین الملی و کشور فرانسه برای تیشک تی وی جذب شد را چکار کردید؟

آری!معلوم است زمانیکه مصطفی هجری با شخص شاهو در بالاکشیدن پول ها و اختلاس ها شریک و همدست است کسی جرأت ندارد شاهو را بازخواست کند وگرنه چه دلیلی دارد که شاهو این همه مدت در پستی که به هیچ وجه لیاقتش را ندارد بماند(هرچند قحط الرجال در حدکا بیداد میکند!!!)

البته باید این را بگوئیم که قبلاً در مورد باندهای مخفی شاهو در خارج،اخباری منتشر شده بود.حال بااین بالا کشیدن پول های حزب،هنوز به روشنی معلوم نیست که هدف اصلی شاهو ازاین اقدامات موزیانه چیست؛آیا واقعاً شاهو آنگونه که هجری در یک محفل خصوصی عنوان داشته بود در فکر پست دبیرکل حدکا می باشد؟هرچند صاحب نظران در این زمینه معتقدندیکی از گزینه های احتمالی بعد از هجری برای حدکا(درصورتی که حدک با آنها ادغام نشود)شاهو است و دلیل اصلی شان هم این است که شاهو دراین وضعیت نابسامان و بحران مالی که حدکا با آن دست و پنجه نرم میکند قصد دارد به ناگاه،قسمتی از پول های هنگفتی را که از حزب دزدیده است به درون حزب و بدنه تزریق نماید و هرچند درظاهر هم باشد بصورت قهرمان نجات حدکا تبدیل شده و شانس دبیر کلی خود را افزایش دهد!

جالب تراین است که بدانیم یکی از نزدیکان شاهو که به منزل وی تردد داشته است و خواست که نامش فاش نشود در یک محفل خانوادگی به نقل از شاهو حسینی اینگونه گفته است:«همه از حزب به جایی رسیدند و برای خود مال اندوزی راه انداخته اند اما من جا مانده ام.هرکس به خانه من می آید باور نمی کند زندگی وخانه ای به این کوچکی داشته باشم.من همه عمرم را وقف حزب کردم درحالیکه آقایان در عراق مشغول مال اندوزی،خرید زمین و سرمایه گذاری بودند.این حق من است که اکنون که حزب بلاتکلیف است و معلوم نیست چه آینده ای داشته باشد به فکر آینده خود باشم و بخشی از این پول ها را صرف آینده خود و خانواده ام کنم.تاکنون هرکمکی به حزب میشده همه را بدون هیچ کسری به حساب می ریختم.اما آقایان همه مبالغ ریخته شده را صرف حزب نمیکرده و برای خود در اربیل و برخی از کشورهای دیگر ملک و زمین می گرفتند. مگر من با آنها چه تفاوتی دارم.و...»

از همه جالب تر این است که در این اوضاع نابسامان مالی حزب و نگرانی از آینده،مسئولین حزب به جای رتق و فتق امور پیشمرگه ها و حل مشکلات کادرها،در صدد مال اندوزی و بستن بارخود و فرار به اروپا هستند.به همین جهت مشکلات مالی موجود دو چندان جلوه میکند.

 



+ نوشته شده در 23 / 12 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

افشای سندی دیگر از گذشته قاسملو

 

 

خروج حزب از شورای ملی مقاومت به صورت داوطلبانه یا اخراج آن توسط سازمان منافقین؟

این سند به خوبی نشان میدهد که علیرغم ادعای سران حزب مبنی برخروج حزب دمکرات به صورت داوطلبانه از شورای به اصطلاح مقاومت به رهبریت مسعود رجوی-سازمان منافقین-حزب دمکرات را عملاً وخیلی پیشتر از این ، ازاین شورا اخراج کرده بودند.خاطر نشان میسازد پرونده منافقین در زمینه کردکشی و انفال در کنار صدام بسیار سیاه بوده و خاطره بسیار بدی در اذهان عمومی کردها بجای گذاشته است. 

 



+ نوشته شده در 22 / 12 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

ئامانجي ھيجري له دانوستان چيه ؟!

 

هونەری ممکین له قسه کاني ھيجري!!!

دەڵێن سیاسەت هونەری ممکینە،فەرموون ئەو هەموو هونەرە لە دیمانەکەیی کاک مستەفادا بخوینەوە !
باس ـ واته‌ ئێوه‌ دانوستان له‌گه‌ڵ داعش به‌ ئاسایی ده‌زانن؟
مسته‌فا هیجری‌: به‌ڵێ‌ به‌ستراوه‌ته‌وه‌ به‌وه‌ی دانوستانه‌كه‌ تیایدا چی‌ ته‌عقیب ده‌كرێت، ئه‌گه‌ر هه‌رێمی‌ كوردستان له‌گه‌ڵ داعش وتووێژ بكات تا‌كوو شه‌ڕه‌كه‌ له‌ خۆی‌ دووربخاته‌وه‌ بۆ خراپه‌؟، له‌ هه‌موو گفتووگۆیه‌كدا گرنگ‌ ئه‌وه‌یه‌ كه‌ تۆ چ سیاسه‌تێك ته‌عقیب ده‌كه‌ی‌، ئامانج گرنگه‌ له‌ دانوستاندا.



+ نوشته شده در 21 / 12 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

فصلی نو از اختلافات درونی حدکا

 

کمتر کسی حتی تصورش را هم میتوانست بکند که روزی روزگاری دکتر میرو هم با هجری اختلاف پیدا کند

چند روز پیش حسب گفتگو با یکی از نزدیکان دکتر میرو علیار خبردار شدیم که علیار و هجری هم به جمع افرادی که در حدکا با همدیگر مشکل دارند اضافه شده است؛شاید کمتر کسی حتی تصورش را هم میتوانست بکند که روزی روزگاری دکتر میرو هم با هجری اختلاف پیدا کند چرا که میرو بخاطر شخص هجری و براساس برداشت هایی که بعدها خودش عنوان نمود کاملاً اشتباه بوده دست از زندگی راحت وآسوده اروپایی برداشته و به جمع حدکا پیوست؛اما انگار سرنوشت هرکس که مدتی ازنزدیک با هجری کارکند در نهایت چیزی نیست جزاختلاف،درگیری،اخراج،انشعاب ویا کناره گیری.

آقای علیار خودش دلیل این اختلاف را عدم صداقت و نیت پاک هجری عنوان داشته و اعلام کرده است:«بین حقیقت حزب و سخنان هجری فاصله زیادی وجود دارد،هجری در وهله اول به دنبال منافع شخصی و اطرافیانش می باشد و درواقع آنچه برای هجری از هرچیزی بی اهمیت تراست منافع حدکا است».

میرو علیار همچنین از بی بندو باری های موجود در بدنه و کادر رهبریت حزب هم می نالد واین مساله را چندین بار هم در جلسات دفتر سیاسی و هم در جلسات خصوصی با هجری مطرح کرده بود و لی راه به جایی نبرد(جای بسی تشویق و تحسین دارد که دکتر میرو این نکته را با ظرافت کامل بیان داشته و حتی اعلام خطر هم نموده بود وعواقب بی توجهی مسئولین حدکا به این امر را گوشزد کرده بود؛اما متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت تا اینکه حادثه اخیر حمله آسایش وپلیس کویه به مقرحدکا در اثر همین امر و تنها یکی از عواقب شیوع بی بندوباری و مزاحمت برای شهروندان کویه به حساب می آید.)آقای علیار در مورد پارتی بازی ها و باند بازی های موجود در حدکا وعلی الخصوص دارودسته هجری هم هشدار میدهد و نسبت به آن معترض است.

بیچاره دکتر میرو که با هزار امید و آرزو وصرفاً با قبول اظهارات فریبکارانه هجری دست از اروپا برداشت و ساکن کویه شد؛اما شاید سرنوشت میروعلیار تجربه ای شود برای سایر افراد مقیم اروپا و امریکا و این امر را قبول کنند که دیگر حزب دمکرات جایی برای جولان فکر و اندیشه نیست بلکه منطقه گرایی،باندبازی وسفارشگرایی وافتخار به بی بند و باربودن جای خود را به سایر آرمانهای حزب داده است.



+ نوشته شده در 20 / 12 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

سند:نامه قاسملو برای پیشمرگه های حزب دمکرات

 

نامه قاسملو برای جنگ برعلیه کومله

سندی غیر قابل انکار برای هواداران قاسملو و افرادی که واقعیات جنگ کومله و دمکرات را انکار میکنند(همانهایی که قاسملو را پیامبر آشتی می نامند!)ومعتقدند که دمکرات مقصر نبوده واین کومله بوده که جنگ را شروع کرد!

قاسملو اولین وبزرگترین مقصر و متهم اصلی جنگ داخلی میان کومله و دمکرات بوده و اگر اکنون در قید حیات بود می بایست به دست مادران و پدران افراد قربانی این جنگ،محاکمه انقلابی میشد.با خواندن این سند و دهها واقعیت دیگر،برای مردم کردستان هویدا میشود که قاسملو و هوادارانش،آغازگر جنگ میان کومله و دمکرات بوده و برعلیه نیروها و احزاب دیگر کردستان هم خیانت ها داشته اند.

ترجمه سند:

نامه قاسملو برای جنگ برعلیه کومله

کومله وظیفه انقلابی خود میدانست تا پاسخی درخور برای حملات حزب دمکرات داشته باشد و نامه ی(دکتر قاسملو)برای مرکز رهبریت حزب دمکرات را بزرگترین علت درراستای کشتار کرد به دست کرد میداند.

کومله(اول بهمن ماه1985)تعرض حزب دمکرات به نیروها ومقرهای کومله را با تصرف(کانون آژوان)پاسخ میدهد.قاسملو قبل از تصرف این کانون برای بار دوم به دست نیروهای کومله،نامه ای می نویسد که آنچه در ذیل می آید متن این نامه است:

 

همراهان گرامی آژوان

بعداز سلامی گرم و انقلابی

رفقا هرچندتاکنون چندین پیام درمورد عملیات های نظامی برای شما ارسال شده است،اما علاقمندم تا توجه تان را به چند نکته دیگرهم جلب نمایم:

1-باری دیگر خواهشمندم وازشما میخواهم که پیشمرگه های ما غافلگیر نشوند،آگاه باشند و همیشه نگهبان و کمین بگدارند.

2-جنگ ما با کومله جنگ فراز وفرودها نیست؛هدف ما صرفاً از پا درآوردن نیروهای کومله،ضربه زدن و به زانو درآوردن کومله است.خواهشمند است این مورد را همیشه مدنظر داشته باشید.

3-هرچند تعداد پیشمرگه های ما از آنها بیشتر است و نیروهای ما بمراتب شجاع تر و جنگاورترند؛اما تاکنون نتوانسته ایم ضربه ای درخورتوجه به کومله وارد کنیم وچه بسا که ضربه هم خورده ایم.به نظرمن باید درشیوه جنگیدن وتاکتیک نظامی خودمان علیه کومله تجدیدنظر شود و خود را برای هرچه بهتر جنگیدن با کومله آماده کنیم.

4-درجنگ علیه کومله بایستی صبرو تحمل زیادی داشته باشیم،چرا که این جنگ،جنگ مشروعیت است ونباید  دست پاچه باشیم وخود را ببازیم.

5-همچنانکه قبلاً هم به اطلاع رسانده ایم بهتراست شیوه ها باطرح و برنامه ریزی از پیش تعیین شده ومورد تجزیه وتحلیل جدی قرار گرفته،درعملیاتها بکارگرفته شود تا ضربه ای کاری به کومله وارد شود ودرهمان حال هم درجای خود ضربات کوچک وپی درپی برای کاهش محبوبیت کومله وارد آوریم.ما اطلاعاتی در دست داریم که حاکی ازاینست که نیروهای مسلح کومله مستقر درجنوب به شدت ضعیف شده و اوضاع آشفته ای دارند؛لذا حفظ این وضع بایستی تداوم داشته باشد.

6-خواهشمنداست درارسال هرگونه خبرصوتی و تصویری حاصل از جنگ با کومله نهایت دقت لازم را داشته باشید؛اولاًاخبار واقعی وبه دور از دروغ پردازی را برایمان ارسال کنید. ثانیاً منتظر بمانید تا ابتدا کومله اخبار خود را دراینخصوص منتشر نماید و آنگاه شما اخبار را برایمان بفرستید.

باتقدیم سلام مجدد و آرزوی سلامتی وموفقیت

برادر شما

ع-قاسملو



+ نوشته شده در 17 / 12 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

تزویر و ریا در سخنان دبیر کل!

 

خوانندگان عزیز به اطلاع میرساندکه در یکی از برنامه های کانال روداو که شنبه شب مورخه2/12/93 درمورد هردو جناح دمکرات(حدکا-حدک)پخش گردید مطالبی در خور توجه وجود داشت که نظرتان را به خواندن آن جلب می نمائیم:

گزارشگر برنامه روداو،ابتدا به روستای بۆڵه واقع در بنار قندیل میرود ولی قبل از رسیدن به این منطقه عنوان می کند که این منطقه تحت عنوان «هه رێمی پاراستنی میدیا»در زیر سیطره و نظارت نیروهای پ.ک.ک است؛ومیگوید برای عبور از این منطقه بایستی از نیروهای پ.ک.ک جواز عبور بگیرندواولین شرط کسب مجوز هم خاموش نمودن دوربین روداو می باشد!واین نشان از نوعی قدرت پ ک ک دراقلیم به نسبت سایر احزاب دیگر وازجمله دمکرات ها و کومله ها می باشد؛اما هجری دراین مصاحبه هنوز ادعا میکند که حزبش هنوز هم قدرتمندترین ومحبوب ترین حزب درمیان مردم می باشد.

وارد روستای بۆڵه  میشود یعنی جائیکه گسترده ترین انشعاب در حزب دمکرات و آن هم به گفته خبرنگار در دوران طلایی قاسملو ودر کنگره هشت صورت میپذیرد.مکانی متروکه و خالی از هرگونه اعضا و پیشمرگه و با داشتن اختلافات فاحش در ساختمانها-هم از لحاظ طبقات و هم از لحاظ مصالح بکار گرفته شده-دراینجا خبرنگا با زیرکی کامل عنوان میکند که این مکان متروکه تا چه اندازه شبیه وضعیت فعلی خود حزب دمکرات می باشد!

سپس خبرنگار،روستای بۆڵه را به سمت مقرهای فعلی هردوجناح دمکرات ترک میکند و به سراغ دبیران کل هردو جناح میرود.آنچه در این مصاحبه چنددقیقه ای بیشتر از همه خودنمایی میکند دو مطلب ذیل است:

1-نحوه سخن گفتن و پاسخگویی به سوالات خبرنگار از طرف هردو دبیر کل ؛ به راحتی هرچه تمامتر سطح سواد این دو نسبت به همدیگر خود را نشان میدهد(درکل میتوان چنین نتیجه گرفت که در این مورد خالد عزیزی به اصطلاح یک سروگردن از هجری بالاتر بود!)

2-برخلاف آن همه سروصدایی که مدتی بود در خصوص اتحاد این دو در شبکه های اجتماعی به گوش میرسید معلوم شد که هردوجناح هنوز هم برسر ابتدایی ترین مساله فیمابین یعنی همان اسم شاخه انشعابی(حزب دمکرات کردستان و رفقای پیشین)مشکل دارند و برخلاف آنچه اعلام کرده بودند اینها صرفاً یک نشست تبلیغاتی و فرمایشی برگزار کرده بودند تا شاید بتوانند اندکی از اعتراضات افراد بدنه حزب در هردو طرف را بکاهند(هرچند خبرنگار در همان ابتدا هم اعلام میکند که این نشست با فشار واصرار تعدادی فرانسوی بوده است ونه به دلخواه واز سر احترام به اعضا وپیشمرگه های حزب!)



+ نوشته شده در 7 / 12 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

به ڵگه : نامه ی قاسملو بۆ پێشمه رگه کانی حیزبی دیموکرات

 

ئەمە بەڵگەیەکی زۆر ئاشکرا و ڕاستيە بۆ لایەنگه راني قاسملو و بە تایبەت ئەو کەسانە کە حاشا لە ڕاستیەکانی شەڕی نێوان دێموکرات و کۆمەڵە دەکەن و دەڵین دیموکرات تاوانبار نیە بەڵکو ئەوە کۆمەڵە بو شەڕی هەڵگريساند!

 قاسملو گەورەترین تاوانباری شەڕی ناوخۆی نێوان کۆمەڵە و دێموکرات بو ئەگەر ئێستا لە ژیاندا بمایە دەبوا دادگای شوڕشگیرانە بکرایە بە دەستی خەڵکی کوردستان و بە تایبەت دایک و باوکی ئەو کەسانە کە بونە قوربانی ئەو شەڕە. بە خویندەوەی ئەم بەڵگە نامەیە و دەیان ڕاستی دیکە خەڵکی کورد بۆی دەر دەکەوێت کە قاسملو و هەوادارانی هەڵگيرسێنەری شەڕی نێوان کۆمەڵە و دیموکراتن و لە دژی هیز و لایەنەکانی دیکەی کوردستانیش پیلانیان گێڕاوە



+ نوشته شده در 2 / 12 / 1393برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 295
بازدید کل : 219586
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب