صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


مهتدی و هجری حتی نماینده تمام دیدگاه های احزاب خود هم نیستند

بعد از امضای توافقنامه اخیر بین دوحزب دمکرات(حدکا) و کومله(مهتدی) حرفها و حدیثهای بسیاری در مورد این توافقنامه بیان شد؛خیلی ها درصدد دفاع از این توافق برآمدند و خیلی های دیگر آن را به نقد کشیدند.برخی،ادعای بیان شده از طرف این دو حزب را مبنی بر "اساسی ترین بودن حدکا و کومله مهتدی بعنوان جریان اپوزسیون کُردستان"را بی ارزش و بی پایه دانسته و آن را رد کردند(مانند خالد عزیزی)وبعضی ها هم...

اما شاید خواندنی ترین و در عین حال واقعی ترین مطلب در مورد این قضیه-لااقل به نظر نگارنده این سطور-مربوط به آقای "نادر کاویان فرد" باشد که در سایت روژهه لات تایمز با عنوان"مهتدی و هجری در گردابی خودساخته، ده نکته پیرامون توافق نامه"منتشر گردید.ایشان در این مطلب ده نکته واقع بینانه تر از سایرین را بیان کرده اند که عیناً آنها را برایتان بازگو می نمائیم:

1) امضای دو نفر از دو سازمان کردستانی، نمایندگی دو سازمان مطبوعه و فعالین و هواداران آنها را پشت خود دارد نه نمایندگی کلیت جریانات سیاسی کردستانی و هواداران و نیروهای آنها در داخل و خارج کشور.
2) هر کدام از این دو امضا کننده محترم، نماینده تمام عیار " حزب دمکرات " و " کومله " که هیچ، نماینده تمام دیدگاه های احزاب خود هم نیستند.
3) این دو امضا کننده توافق نامه نه تنها قادر به متحد ساختن جریانات موسوم به حزب دمکرات و کومله نیستند،بلکه عوامل اساسی در سد کردن راه هر توافق مشترکی در خود این احزاب بوده و هستند.
4) توافق نامه امضا شده نه تنها موقعیت کردها را در میان اپوزیسیون ایرانی بهتر نکرد، بلکه راه حمله و گستراندن فضای بی اعتمادی را باعث شد.
5) این دو جریان که با هدف تحمیل خود به اپوزیسیون ایرانی به عنوان نمایندگان خلق کرد وارد این داستان شدند، نه تنها خود بلکه روشنفکر کرد را ناچار به وارد شدن به دیالوگی گاهاً بیهوده با شماری شونیسم فارس کردند که هنوز هم ادامه دارد.
6) آقایان هجری و مهتدی که خود را چند ماه پیش و مخفیانه به بارگاه پسر سابق شاه ایران جهت معامله و مصالحه پنهانی رسانده بودند، این بار هم جنبش کردستان را روی آتش کج اندیشی سیاسی نهادند.
7) توافق کنندگان که سرود " ای ایران " را هم برای اثبات وفاداری به " میهن " ، دست به سینه و در حضور شونیسم ایرانی زمزمه کردند، در جنگ ساخته و پرداخته خود با همین آقایان،روشنفکران کرد و احزاب سیاسی را در سکوتی بی مسما، تنها رها کردند.
8) این دو نفر، روشنفکران کرد را ناچار به اعلام موضعی کردند که از یک طرف بیهوده اما از دیگر سو لازم بود. حمله کنندگان به توافق نامه، هدفشان این دو حزب نبود و کلیت مبارزه سیاسی و تاریخ آن در کردستان را آماج حملات خود قرار داده بوند.
9) توافق نامه امضا کرده اند، احزاب کردستانی را به تمسخر گرفته اند، کردها را به جنگی بی معنا با شماری شونیسم فرستاده اند، حال هم مصاحبه میکنند و از اهمیت وفاداری به تمامیت ارضی ایران با عبارت خود ساخته ( وحدت ملی ) سخن میگویند.
10) در روند تحولات بعدی سیاست در ایران، سیاست این دو جریان که با هدف حذف دیگران و مطرح ساختن خود طراحی شده بود به ضد حمله علیه خودشان بدل شد. مدتها بود که تلاش داشتند خود را به سان یگانه نمایندگان کرد به این شونیست ها قالب کنند اما به هدفشان نرسیدند.



نظرات شما عزیزان:

amir
ساعت3:59---13 اسفند 1391
اگر با پسر شاه ملاقات کردن پس غلط کردن اول انقلاب هزاران جوان را به کشتن دادند.خالا از تمامیت ارضی ایران حرف می زنند ..والله خحالت داره




amir
ساعت13:54---12 اسفند 1391
اگر با پسر شاه ملاقات کردن پس غلط کردن اول انقلاب هزاران جوان را به کشتن دادند.خالا از تمامیت ارضی ایران حرف می زنند ..والله خحالت داره


amir
ساعت13:53---12 اسفند 1391
اگر با پسر شاه ملاقات کردن پس غلط کردن اول انقلاب هزاران جوان را به کشتن دادند.خالا از تمامیت ارضی ایران حرف می زنند ..والله خحالت داره

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



+ نوشته شده در 13 / 7 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 126
بازدید هفته : 294
بازدید ماه : 286
بازدید کل : 219917
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب