صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


بازتاب 22 تیر در اقصی نقاط دنیا

به نقل از"دیارونادیار":

قاسملو، تنهاتر از همیشه!

بازتاب برگزاری مراسم قاسملو در داخل و خارج کشور (داخل-عراق- اروپا)
شاید واژه قاسملو قریب تر از همیشه در وهله اول ذهن را معطوف به نوشته گلایه آمیز و شکایتی از بی فروغی مراسمات قاسملو در جاهای مختلف دنیا باشد.
اما نگارنده این را به فال نیک می پندارد به چند دلیل :
1-    همه کس در داخل و خارج کشور بر بی فروغی بیش از پیش مراسم قاسملو در سال جاری اذعان دارد.
2- این مهم ثابت کرد این بزرگداشت ها بهانه ای برای سوء استفاده بعضی افراد از نامهایی چون قاسملو و منفعت طلبی خودشان است تا گرامیداشت یک رهبر پیشین حزب دمکرات کردستان ایران!
3- با ارتقای سطح آگاهی عمومی مردم داخل کشور و دعوا و کشمکش های کمیته های خارج کشور بر سر انتخابات، تنها نامی که در 22 تیر از آن خبری نبود نام قاسملو بود!
4- با رشد و ارتقای فرهنگ اجتماعی و سیاسی جامعه کُردی، فرهنگ سنتی و تفردگرایانه مبتنی بر مقدس سازی اسطوره های مجعول، و رابین هودهای افسانه ای کم کم رنگ باخته و جای آن را کارکردگرایی مبتنی خرد جمعی به شیوه نوین گرفته است. اگر این دستاورد غلو باشد، حداقل تلاش برای حرکت به سوی آن در حال شکل گیری است!
5-     دیگر دوره سوء استفاده از مردم و فریب آنها با تقدس گرایی کاریزماتیک اسطوره ای و ساختگی سرآمده است.
 
در ادامه به خلاصه ای از بازتاب های 22 تیر در داخل و خارج کشور که حاصل زحمات خبرنگاران دیار و نادیار است پرداخته می شود :
 
1- آذربایجانغربی : شهرهای ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، اشنویه، بوکان و سردشت در 22 تیر سال 1391 یکی از پر مشغله ترین روزهای کاری را سپری نمودند. نه تنهاخبری از هیچ گونه اعتصاب، تعطیلی و برنامه تبلیغی نبود، بلکه هیچ اثری از نام قاسملو در میان هرگونه قشرهای مردمی در این شهرها نمانده بود. زمانی که خبرنگار ما از یکی مسئولین حزبی علت این بی فروغی را کنکاش می کند او با فرافکنی اینگونه پاسخ می دهد:
"امسال برای اینکه هزینه تعطیلی یازار و بستن مغازه ها بالا نرود، ما هیچ برنامه ای برای 22 تیر در خصوص تعطیلی بازار نداشتیم! "
2- کردستان : تمامی شهرها اوضاع عادی خود را داشتند. حتی بعضی شهرها نظیر سقز و بانه در 22 تیر بسیار فعال تر از روزهای قبل به کسب و کار تجارت می پرداختند. زمانی که خبرنگار دیار و نادیار از برخی کسبه در خصوص 22 تیر و قاسملو سؤال می کند، پاسخ می دهند:"
 22 تیر نیز مانند بقیه روزها و ما فردی به عنوان قاسملو یا حزب دمکرات را نمی شناسیم! "
شاید به همین علت بوده که امسال بر خلاف سنوات گذشته حتی حدک و حدکا نتوانستند یک اعلامیه دروغین تقدیر و تشکر از مردم کردستان به خاطر برگزاری مراسم 22 تیر و استقبال از آن صادر کنند!
3- کرمانشاه و اورانانات : چند سالی است که هیچ خبری از حزب و قاسملو در کرمانشاه، پاوه، جوانرود و اورامانات به چشم نمی خورد. حتی 3 سال پیش که در برخی شهرها نظیر مهاباد، پیرانشهر، اشنویه، بوکان یا سقز شاهد برخی تعطیلی های جزئی در بازار بودیم، پاوه و جوانرود و اورامانات هیچ خبری از این اقدامات نبود. برخلاف باند حاکم هورامی ها در حدکا، در داخل کشور در این شهرها هیچ اثری از اقدامات تشکیلاتی و تبلیغاتی به چشم نمی خورد. تا آنجایی که تیشک تی وی مجبور شد برخی تصاویر ساختگی عکس و اعلامیه های چسبانده شده به دیوارهای بعضی کوچه های فرعی در پاوه که آن هم مربوط به سال 1390 و در روزی غیر از 22 تیر در یک لحظه چسبانده و فیلم برداری شده بود را به نمایش بکشد. جالب اینجاست که خیابانی که خود حزب در دو سال پیش پیشنهاد داده بود به اسم قاسملو برگردانند، خودشان امسال آن را به نام خیابان امام خمینی (ره) در تیشک تی وی اسم بردند!این را هم می گذاریم پای صداقت آقایان حرف حق و حساب جواب ندارد!
4- شمال عراق : مراسم های گسترده سال گذشته در اربیل، سلیمانیه و... با حضور مقامات حکومت اقلیم کردستان امسال مبدل شده بود به یک مراسم نصفه و نیمه در دانشگاه کویه آن هم با حضور اشخاص غیر معروف و بدون حضور هیچ یک از مقامات اقلیم کردستان! تازه حدک افتخار می کند که نظر کنسولگری فرانسه را در مراسم امسال جلب نموده است در حالیکه هیچ یک از مقامات فرانسوی در پرلاشرز حضور نداشتند.
5- خارج از کشور : نارضایتی عمومی که به واسطه تقلب گسترده و فراگیر توسط باند شاهو حسینی در انتخابات آماده گری کنفرانس های کنگره 15 شکل گرفته و منجر به شکست طیف نظیف قادری و همچنین طیف شکاک ها در مقابل شاهو گردیده، فضای آشفته ای را شکل داده که تأثیر مستقیمی بر میزان استقبال از مراسم 22 تیر سال جاری در اقصی نقاط شهرهای اروپا داشته است :
 
 
بر اساس آخرین اخبار ارسالی خبرنگاران :
علی رغم اینکه امسال حدکا ماشین تبلیغاتی خود خود را معطوف به خارج ساخته بود (چرا که به عدم استقبال داخل کشور پی برده بود و ترس از مفتضح شدن روند کار را داشت) شاهد بی سابقه ترین بی توجه ی مردم در شهرهای مختلف اروپا بودیم در آنجا میزان شرکت نه تنها مردم عادی بلکه خود اعضای حدکا به پایین ترین حد خود در سه دهه گذشته رسید.
در پاریس نزدیک به 45 تا 50 نفر در سر قبر قاسملو در پرلاشرز حاضر شدند که در میان آنها هیچ یکی از مقامات حتی دسته چندم فرانسوی یا نفرات برجسته اپوزیسیون به چشم نمی خوردند.
با توجه به سعی و تلاش بی وقفه شاهو جهت به رخ کشیدن مراسم علیه حمه نظیف،در هلند، فنلاند المان،اتریش و انگلیس یا اصلاً مراسمی گرفته نشد یا اگر گرفته شد با کمترین استقبال مردم و خود اعضای حدکا روبرو شد!
 در سوئد و نرۆژ با وجود سکونت نسبی آماری بیشتر اعضای حزب، کمترین نفر شرکت کردو در سوئیس نیز بحرانی تر از همه کشورها و با وجود داشتن بیش از 100 عضو تنها 13 نفر و 10 تا 12 نفر غیره شرکت نمودند.
خلاصه پس از کودتای انتخاباتی شاهو در حق یاران نظیف قادری که سبب دوری بیشتر اعضای جوان، باسواد و موفق در دیپلماسی گروه و روابط بین الملل حدکا شد، از دیگر دلایل شرکت نکردن در کمیته های حدکا در اروپا می توان به جناح بازی و موج سواری عده ای بی سواد و به حاشیه راندن جوانان سرخۆرده و در عین حال تحصیل کرده و منتقد،پشت کردن به نخبه های جوان و بیرون راندن انها با برنامه های از پیش تعیین شده، سرگردانی جوانان صاحب نظر و بی توجهی رهبری پیر و فرسوده وبی برنامه،دلسردی مردم از آینده گروه و... اشاره نمود.

با تشکر

تهیه و تدوین : گروه تفسیر خبر دیار و نادیار-۱۳۹۱/۴/۲۶



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



+ نوشته شده در 27 / 4 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 153
بازدید دیروز : 126
بازدید هفته : 427
بازدید ماه : 419
بازدید کل : 220050
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب