خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


مردانی از سنندج

امروز درمیان نظرات ارسال شده برای این وبلاگ،نظری را مشاهده کردیم که نشان دهنده روح بزرگ یکی از مخاطبین ما میباشد و دراین راستا مدیرtarikere  برخود می بالد که جوانانی چنین پویا و فهیم از میان ملت کورد پرورش یافته و لب به انتقاد-بهتراست بگویم درد و دل-می گشاید.به راستی مطلب این عزیز در من تاثیر فراوان گذاشت(نظر شما چیه؟)باهم این نظر ارسالی را بخوانیم و به آن فکر کنیم شاید تلنگری باشد در وجدانهای خفته ما خفتگان بی خبر!:

مردانی از سنندج: در هیچ دوره ای و در هیچ کشوری و در هیچ نظامی به اندازه جمهوری اسلامی ایران به کردها خدمت نشده است. اما چرا همیشه این نظام مردمی از ناحیه ی افراد و احزاب و شخصیتها مورد حمله قرار می گیرد باید ربشه ی این بحران اندیشه را در بی تدبیری مدیران فرهنگی و سیاسی کردستان جستجو کرد.
هرنظام حکومتی حق دارد سیاستهایش را متناسب با اهداف و منافع ملی تنظیم کند. ترکیه و عراق و ایران و ... هم از این قاعده مستثنی نیستند. کردها اقلیتی هستند که در برابر اکثر ملت جمعیت قلیلی را تشکیل می دهند. در ایران علیرغم اقلیت بودن کردها و علیرغم اینکه منطقه ی کردستان در مقطعی به کانون توطئه گران، ساواکیها و عوامل بیگانه مانند صدام تبدیل شد، هرگز از ناحیه ی حکومت مردم به صورت دسته جمعی کشتار نشدند. در سراسر ایران و حتی در دورانهای گذشته نیز یک گور دسته جمعی در چهارچوب مرزهای ایران پیدا نشده در حالیکه کشورهای همسایه ی ایران هر روز آثاری از جنایات حکومتها در قبال نسل کشی کردها پیدا می شود.
ایران حتی در دوران صدام حسین جنایتکار عامل پیروزی کردهای عراق بود و در مواقع بحرانی هرگز مرزهای خود را به روی آوارگان کرد نبست و گروه گروه آنها را در شهرهای مرزی و حتی مرکزی اسکان داد.
اما چرا امروز مقامات اقلیم این خدمات را پاس نمی دارند و ایران هنوز شریک چندم تجاری کردستان عراق باید باشد؟
بازرگانان ما خائن هستند. کار تجاری زمیه ساز کار فرهنگی و سیاسی است. وقتی ما اجناس بنجل و کالاهایی با تاریخ مصرف گذشته به کردستان صادر می کنیم این کار دستمایه تبلیغات افراد عقده ای و مخالف نظام در آنسوی مرز را فراهم می سازد و کل خدمات حال و گذشته ی ایران را از منظر مقامات کردستان عراق دور نگه میدارد.
امید است که جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و اندیشه در این راستا حرکت کند و نگذارد سالها سرمایه گذاری در منطقه به خاطر منفعت طلبی عده ای سودجو به تاراج گذاشته شود.
 
براستی که درود بر شرف مردانی از سنندج و امثال ایشان.امیدوارم زنده باشی و موفق در تمامی امورات زندگی


+ نوشته شده در 7 / 2 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

آینده روابط حزب دمکرات شاخه عزیزی، با پژاک،فرقه مجاهدین و کومله در پرده ای ابهام

آکام نیوز:حزب دمکرات شاخه عزیزی در آخرین پلنوم خود،چگونگی آینده روابط با پژاک و فرقه مجاهدین را پس از بحث و بررسی که با اختلافاتی روبرو بود به تصویب رساند و بحث چگونگی ارتباط با کومله شاخه مهتدی را به جلسه بعدی دفتر سیاسی موکول نمود.

سرکرده حزب دمکرات با این استدلال که پژاک شاخه از پ.ک.ک بوده و حزب مستقلی نیست اعلام نمود که باید سطح روابط خود را با آن به سطح پایین تری تنزل دهیم در این پلنوم برخی از اعضای حاضر در جلسه نظر به قطع روابط با پژاک داشتند.

یکی از دلایل بسیار مهم قطع روابط این است که حزب از فعالیت پژاک در مناطق کردنشین ایران بشدت ناراضی بوده و آن را رقیبی برای خود و دیگر اپوزیسیون کردی می داند.

در بحث دیلپماسی حزب با سایر احزاب ایرانی، علی رغم اختلاف نظر در دفتر سیاسی و کمیته مرکزی بر ایجاد و احیای روابط با مجاهدین تاکیدشد. البته از سوی مخالفین عزیزی در حزب، عنوان گردید که طی سالهای گذشته، حزب،عضو شورای ملی مقاومت بوده که به دلیل اختلافات بوجود آمده توسط قاسملو و رجوی،حزب از شورای ملی مقاومت اخراج گردید، حال چرا باید روابط با آنها را احیاء کنیم؟

مخالفان احیای روابط حزب با مجاهدین،اظهار داشتند که خالد عزیزی  و محفل او در حزب،مشارکت و نقش فعال مجاهدین در کشتار مردم کردستان عراق که به کردکشی معروف گردید را فراموش کرده اند و از دید او و محفلش، این اقدام جنایت آمیز دیگر کهنه شده است.

به هر شکل ایجاد مجدد ارتباط حزب با مجاهدین ، سیاستهای محفل خالد عزیزی بوده که با اختلاف نظر زیادی در سطح کمیته مرکزی و دفتر سیاسی مواجه بوده است.

به هر ترتیب در این پلنوم مصوب می شود که مصطفی شلماشی از طرف حزب مسئول ارتباط گیری با فرقه مجاهدین شود و تاکید شده هر گونه تماس و ارتباط و نتایج بدست آمده باید از دید رسانه ها و سایتهای خبری مخفی بماند.

و اما در خصوص کومله شاخه مهتدی به صراحت از اشتباهات عبدالله مهتدی در مورد سیاستها و مواضع غلط او و رهبری کومله نسبت به جنبش سبز، انتخابات مجلس و مسائل دیگر بحث گردید و در این رابطه جمعی از اعضای حاضر در پلنوم، مطرح کردند که رهبری کومله اعتراف کرده است که در مسئله انتخابات و همچنین ارتباط با جنبش سبز غافلگیر شده و عجولانه با سران این جنبش و سلطنت طلبان ارتباط گرفته  و تندروی شده است و در حال تجدید نظر می باشد.

در مجموع این مسائل باعث شده که حزب دمکرات شاخه عزیزی در خصوص روابط با کومله شاخه مهتدی احتیاط نموده و در آینده نسبت به سطح و میزان ارتباطات با آن تصمیم گیری نماید.



+ نوشته شده در 6 / 2 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

افشاگری جنجالی کاک مصطفی هجری و انقادش ازعملکرد حزب در اوایل انقلاب!!!

آقای هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران درنشستی که با کادروپیشمرگه های حدکا داشتندپیرامون جنگ نقده وعلل پیدایش این جنگ سخن به میان می آوردو این درحالیست که کاک مصطفی خود از شاهدان عینی این جنگ بوده(جون اهل نقده هستند!)ونقش بسزایی در آن دوران در شهر نقده داشته است.ایشان در اثنای این سخنرانی از میتینگی صحبت میکند که جرقه های اولیه جنگ نقده از همانجا شروع شد؛وی اظهار میدارد که برای این میتینگ که انفاقاً در نرزدیکی محله ترک نشین این شهر هم بوده،کردهای زیادی ازشهرهای دیگر کردستان به نقده می آیند که اکثریت آنها مسلح بوده اند واز طرفی دیگر ازاین بحث میکند که از طرقی اطلاع می بابند که ترکهای نقده هم بصورت مخفیانه در حال مسلح شدن می باشند(اینجا لازم است این نکته را ذکر کنیم که گفته کاک مصطفی صحیح است اما نمیگوید که این کردهای مسلح که به نقده آمده اند اعضا وپیشمرگه های حزب دمکرات بوده اند یا کومله یا...به هرحال بهتربود آقای هجری این نکته را بخوبی باز میکردند تا همگان منظور ایشان را از زبان شخص دبیر کل حزب دمکرات که همچنانکه گفتیم اهل نقده می باشند به وضوح در میافتند.اما مصطفی هجری عادت دارد به سربسته حرف زدن!!!).سپس ایشان از عملکرد حزب دمکرات در آن دوران انتقاد میکند-که اتفاقاً بجاست-که چرا رهبران آن زمان حزب برای انتخاب مکان میتینگ چنین مکانی را انتخاب مینمایند که حساسیت ترکهای نقده را برانگیزد؟!

نویسنده این سطور شهامت کاک مصطفی را درابراز این افشاگری تاریخی و انتقادش از عملکرد حزب در آن زمان می ستاید و آرزو دارد بازهم افشاگری کند و انتقاد.اما اینجا لازم است گفته شود که آیا کاک مصطفی فقط قصد دارد که دوران قبل از دبیرکلی خود را نقد نماید یا نه دوران خودش را هم نقد می کند یا شاید نقد ایشان در قلمرو قدرت خودش نباشد و دوران خود را دوران طلایی حزب به حساب آورد؟اینها سوالاتی است که شاید افراد زیادی در ذهن خود داشته باشند وشاید روزی از زبان خود هجری جوابشان را پیدا کنیم.


+ نوشته شده در 2 / 2 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

همکاری حزب دمکرات باحزب توده

به نقل از کتاب "ئاله کوک":

ما،اعضای رهبری حزب دمکرات کردستان در سال1330/1951احساس کردیم برای اداره حزب خام ونپخته و جوانیم ونیاز به کمک داریمباید به اطلاعات تئوریک خود بیفزائیم.برای رسیدن به این هدف،براساس ارتباط قبلی حزب با فرقه دمکرات آذربایجان،من و رحیم خرازی انتخاب شدیم که به عنوان هیئت نمایندگی حزب دمکرات به تبریز رفته و از رهبران فرقه درخواست کنیم که از نظر تئوری به ما کمک کنند.
برای اجرای این منظور،من نامه ای نوشتم و با رحیم سلطانیان و رحیم خرازی در تبریز،پیش مهندس همام ایرانشهری که مسئول کمیته فرقه دمکرات آذربایجان بود رفتیم.ما از او درخواست کردیم یکی از کادرهای خود را اعزام کند تا به اعضای کمیته حزب آموزش بدهد.درحقیقت ما اعضای رهبری حزب هرچند کتاب و روزنامه می خواندیم ولی هیچ کدام در حد بالایی نبودیم و نیازبه کسی داشتیم که به ما آموزش بدهد و راهنمای ما باشد،مهندس ایرانشهری نامه را خواند و گفت:
-"آن کسی که توانسته این نامه را بنویسد،توان آموزش هم دارد."درپاسخ وی سلطانیان گفت:
-نامه را این رفیق ما نوشته است،ولی در حد و اندازه خودش نمی بیند که این کار را به عهده بگیرد.ما احساس کردیم آنها نیز چنان فردی را ندارند که بتواند این وظیفه را به عهده بگیرد،در نتیجه با دست خالی برگشتیم.
همچنانکه گفتم پس از تظاهرات ملی شدن نفت،حزب توده که متوجه شد ما در کردستان صاحب قدرت هستیم با ما تماس گرفت،این در حالی بود که عبدالرحمان قاسملو به تازگی از اروپا برگشته بود و در چکسلوواکی کلاس مارکسیست-لنینیست را به اتمام رسانده بود.حزب توده،رحمان قاسملو را به مهاباد فرستاد و او در یکی از نشست های کمیته رهبری حزب دمکرات که در خانه ما برگزار شد شرکت کرد.در این نشست قاسملو به رابطه بین حزب دمکرات و حزب توده اشاره کرد و پس از طرح چند سوال از ما،گفت:
-حزب توده علاقمند است هرکاری که در توانش باشد برای شما انجام دهد.
دراین نشست،بحث ارتباط بین حزب دمکرات و حزب توده،چاپ و ارسال روزنامه مطرح شد.ما از آنها درخواست چاپخانه کردیم و گفتیم،اگر حزب توده نمی تواند چاپخانه در اختیارمان بگذارد،روزنامه ما را چاپ کند.همچنین درخواست کردیم حزب توده یکی از کادرهای خود را بفرستد تا درباره شیوه های کار مخفی حزبی و کار سازماندهی به ما کمک کند.گفتیم،فقط حزب توده در ایران حزب پیشرو است و لازم است کمکمان کند و ما بر این اعتقاد هستیم که تاکنون در انجام وظیفه کوتاهی کرده است.تا زمانی که قاسملو به نمایندگی از طرف حزب توده با ما نشسته بود،ما رابطه مستقیمی با حزب توده نداشتیم و فرقه دمکرات از تبریز برای ما روزنامه می فرستاد.قاسملو به ارتباط بین حزب دمکرات و حزب توده رسمیت بخشید و پس از رفراندوم نیز خودش به عنوان نماینده حزب توده پیش ما آمد و از نزدیک کمکمان می کرد. پس از مراجعت قاسملو به تهران،حزب توده یکی از کادرهای خودش به نام احسان الله را فرستاد که بهایی و یکی از مهندسین شرکت نفت آبادان بود،احسان الله از آبادان فراری بود، حزب توده برای این که از یک طرف او را از دست رژیم حفظ کند و از طرف دیگر به ما کمک کند،او را به مهاباد فرستاد،احسان الله هرچند،چندان مسن نبود،ولی خیلی عالم و آگاه بود،او کتاب معرفی می کرد که بخوانیم و در جلسات حزبی درباره آن بحث کنیم و اگر سوالی داشتیم از او بپرسیم.
در میان ما تنها عبدالله اسحاقی بود که نمی خواست کتاب بخواند و همیشه مورد انتقاد احسان الله قرار می گرفت.نامبرده در جهت بالا بردن اطلاعات خود تلاش نمیکرد و حرف های ما نیز تاثیری در او نداشت ولی با این همه فردی کاری بود و همیشه در تظاهرات نقش چشمگیری داشت.او همیشه مشغول نوشتن شعار وتوزیع بیان نامه و اطلاعیه حزبی بود،ما اکثر اوقات از او انتقاد میکردیم و می گفتیم:توزیع اطلاعیه حزبی وظیفه تو نیست و مسئول دارد ولی حرف های ما هیچ تاثیری نداشت.او وقتی می دید یکی از اعضای حزب مشغول نوشتن شعار روی دیوار است،قلم را از او می گرفت و خودش شعار می نوشت.عبدالله اسحاقی-احمدتوفیق-به راستی عاشق کار بود و خیلی شجاع و نترس بود.از هیچ خطری دوری نمیکرد و در کارهایش صادق و سالم بود ولی متاسفانه بعدها به انحراف کشیده شد.
احسان الله حدود هفت ماه پیش ما بود.بعداً حزب توده فرد دیگری به نام جوهری را فرستاد کا کارگری از اهالی سنندج بود.جوهری به غیر از آگاهی در کار سازماندهی تشکیلات،در کار تئاتر و هنر نیز دست داشت و خیلی به ما کمک کرد،او نیز حدود یک ماه پیش ما بود،ولی کمیته ما از زمانی قدرت پیدا کرد که قاسملو پیش ما آمد.قاسملو از هرجهت با ما همکاری میکرد ولی عضو کمیته حزب دمکرات محسوب نمی شد.
به غیر از قاسملو،از کردهای ساکن تهران صارم الدین صادق وزیری(قاضی دادگاه)وصدیق انجیری آذر(کارمند رده بالای اداره فرهنگ)نیز با ما همکاری میکردند.صدیق در سال1333/1954در نوشتن"کردستان" ارگان رسمی حزب دمکرات کردستان به ما یاری می کرد.


+ نوشته شده در 1 / 2 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

مصاحبه عرفان قانعی فرد در مورد کردستان-قسمت دوم

مصاحبه عرفان قانعی فرد درمورد عراق و کوردستان

مصاحبه عرفان قانعی فرد درمورد عراق و کوردستان

مصاحبه عرفان قانعی فرد درمورد عراق و کوردستان

مصاحبه عرفان قانعی فرد درمورد عراق و کوردستان

 

برای دانلود این مصاحبه از لینک های زیر استفاده نمائید:

لینک اول:

http://www.4shared.com/video/dfunffc9/___--____.html

لینک دوم:

http://www.youtube.com/watch?v=h2DVQB6aXxg&feature=youtu.be



+ نوشته شده در 27 / 1 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

مصاحبه عرفان قانعی فرد در مورد کردستان-قسمت اول

مصاحبه عرفان قانعی فرد با تلویزیون اندیشه در مورد تاریخ کردستان

مصاحبه عرفان قانعی فرد با تلویزیون اندیشه در مورد تاریخ کردستان

مصاحبه عرفان قانعی فرد با تلویزیون اندیشه در مورد تاریخ کردستان

مصاحبه عرفان قانعی فرد با تلویزیون اندیشه در مورد تاریخ کردستان

 

برای دانلود قسمت اول مصاحبه آقای قانعی فرد با تلویزیون اندیشه برروی لینک زیر کلیک کنید:

لینک اول: 

http://www.4shared.com/video/r5hj-yO7/__-___-_YouTube.html

 

لینک دوم:

http://youtu.be/cY77dK2LMdY

بزودی دراین وبلاگ قسمت دوم مصاحبه قانعی فرد با تلویزیون اندیشه را نیز جهت دانلود برای مخاطبان عزیز قرار خواهیم داد



+ نوشته شده در 23 / 1 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

اطلاعیه صادره حزب دمکرات علیه کومله و عزالدین حسینی

چه زود تاریخ و مواضعشان در مورد انقلاب یادشان رفت!
اطلاعیه صادره رهبری واعضای حزب دمكرات كردستان ايران 1358/10/18
حوادث 1358/10/17مهاباد و اطلاعیه صادره حزب علیه کومله و عزالدین حسینی:
این سند بیانگر آن است که حزب دمکرات مسئولیت شروع جنگ و درگیری در کردستان را برعهده کومله، شیخ عزالدین حسینی و به تحریک ساواک و عوامل بیگانه دانسته و پیش بینی آن را می نموده است.
 مردم شريف مهاباد حوادث اول انقلاب را به خوبی به خاطر دارند. جنایات هولناکی که یک نمونه آن در(1358/10/17)  رخ داده و موجبات تأثر و تأسف عمیق مردم در آن دوره گردید.
اما اطلاعیه صادره حزب دمکرات کردستان در آن زمان خواندنی و تأمل برانگیز است که توجه شما را به آن جلب می نماییم. در این اطلاعیه حزب ضمن حمله به کومله و شیخ عزالدین حسینی، ضمن دفاع از انقلاب عامل بی نظمی و اغتشاش در کردستان را کومله دانسته است :
" .... جنایت هولناک 1358/10/17دروازه شهر مهاباد، موجب تاسف و تاثر عميق كليه انسانهاي آگاه و مسوول شده و نگرانيهاي زيادي براي عموم فراهم آورد. لذا ضروري ميدانيم در اين مورد و بطور كلي در رابطه با تشكيل هيأت نمايندگي خلق كرد، اطلاعاتي در اختيار مردم كردستان و سراسر ايران قرار دهيم. مردم مهاباد بخوبي واقفند كه از هنگام اعلام آتش بس و خاتمه در گيريهاي كردستان تاكنون، بارها واحدهائي از ارتش بااطلاع و موافقت پيشمرگان حزب دمكرات كردستان، به مهاباد وارد و يا از اين شهر خارج شده‏اند، بدون اينكه كوچكترين حادثه ناگواري روي داده باشد. اين را هم، مردم مبارز مهاباد بخوبي مي‏دانند كه در طي اين مدت، شهر مهاباد، آرامترين و بي حادثه ترين شهرهاي كردستان بوده است. ديروز1358/10/16 هم طبق معمول، ستوني كه به منظور تعويض پرسنل ژاندارمري مهاباد، عازم اين شهر بوده است، به شورا ي نظامي حزب اطلاع داده و كسب موافقت كرده است. توضيح اينكه، اين موافقت كتبي بوده و اين ستون، از چند كيلومتري مهاباد تا دروازه شهر، بوسيله عده اي از پيشمرگان حزب اسكورت شده است. متأسفانه وقتيكه ستون مزبور به دروازه شهر رسيد، افراد مسلح كومله و در ا وايل امر، افرادي از چريكهاي فدائي، از ورود آنها به شهر جلوگيري نمودند. تلاش پيگير و تلفن‏هاي مكرر به منزل جناب شيخ عزا لدين حسيني و مراجعات دوستا ن ما به دفتر ماموستا و افرا د كومله درباره حل مشكل به جايي نرسيد و آخرالامر به تحريك و تشويق كومله، عده اي از دانش‌آموزان نيز وارد صحنه شدند كه در نتيجه آنچه نبايد بشود، شد. اين عمل همچنانكه با حضور نمايندگان كومله در منزل ماموستا از طرف نمايندگان حزب ما عنوان شد، دقيقاً عليه حزب دمكرات كردستان بود كه با ورود اين ستون، موافقت كرده بود. حوادث ديروز منجر به سرقت مقداري از سلاحهاي اين ستون گرديد و متاسفانه در بازگشت ستون بسوي اروميه، در يك تصادف اتومبيل، چند نفر از سربازان كشته و يا مجروح شدند كه بدون ترديد، اين عمل موجب بدنامي ولكه دار شدن حيثيت و اعتبار مردم كردستان خواهد شد. ما در حاليكه اين حقايق را به معرض افكار عمومي ميگذاريم، قضاوت را به خود مردم مي سپاريم. مردم بايد تشخيص دهند كه آيا سياست حزب ما يك سياست اصولي است يا بقول افراد كومله، سازشكارانه بوده و آيا اينگونه اعمال، اخلالگري و آشوب طلبي است يا يك عمل انقلابي؟
  و اما در مورد هيأت نمايندگي خلق كرد، ما همچنانكه بارها گفته ايم حزب دمكرات كردستان را رهبر مبارزات خلق كرد در كردستان ايران ميدانيم و اين را مردم كردستان، با پيروي از شعارهاي حزب و متشكل شدن در صفوف آن تائيد نموده‏ اند. ولي با توجه به اين واقعيت كه جناب شيخ عزالدين حسيني همواره مورد احترام ما بوده ‏اند همواره سياست ما بر اين اصل استوار بوده است كه در مسايل مربوط به سرنوشت كردستان، با ايشان تبادل نظر و همكاري به عمل بياوريم. ا ين وا قعيت را هم مد نظر داشته ايم كه سازمان كومله و تا حدودي نيز سازمان چريكهاي فدائي خلق شاخه كردستان در جنبش مقاومت خلق كرد سهيم بوده و متناسب با سياست و امكانات خود، نقشي ايفا كرده ‏اند. بهمين جهت، وقتيكه دولت اعلام كرد كه ميخواهد مساله كردستان را از راه مذاكره حل و فصل نمايد، ما ضمن استقبال از اين تغيير روش دولت، به ماموستا پيشنهاد كرديم كه مشتركاً‌ با هيات ويژه دولت به مذاكره بنشينيم و با دو گروه فوق الذكر نيز مشورت و تبادل نظر نمائيم، ولي جناب شيخ عزالدين، با اصرار از ما خواستند كه اين دو گروه با حقوق متساوي در هيأت نمايندگي جنبش كردستان شركت داشته باشند. بالاخره بعد از نشستها و بحث‏هاي طولاني، هيأت نمايندگي خلق كرد، بگونه اي كه مردم كردستان اطلاع دارند، تشكيل شد. متأسفانه دوستان كومله، طي اين مدت همواره در جهت كسب دستاوردهاي گروهي و بقول خودشان افشاگري عمل كرده‏ اند. نگاهي گذرا به اعلاميه‏ هاي كومله طي اين دو ماه، بخوبي نشان ميدهد كه رهبران كومله وعوامل درون حزبی هميشه سعي بر اين داشته‏ اند كه با مطالب خود به تشنجات در منطقه كردستان دامن بزنند و حساسيت ‏ بيمورد ايجاد نمايند. آنچه بيشتر جاي تأسف دارد اين است كه ماموستا شيخ عزالدين حسيني نيز همواره از سياست و برداشت‏هاي كومله، سرسختانه دفاع نموده است و حتي اعمال آشوب طلبانه افرادي بي مسووليت نيز مورد تائيد ماموستا و كومله بوده است. اكنون بيش از دو هفته است كه توافق نامه اي در اين مورد كه هيات نمايندگي خلق كرد، تنها نماينده مردم كردستان باشد و از ذكر نام گروهها و سازمانها در رابطه با اين هيأت خودداري گردد، از جانب حزب ما و ماموستا و چريك‏هاي فدائي امضا شده است، ولي كومله مثل اينكه دستاوردهاي گروه ناشناخته وعوامل ساواک ونامه های دیکته شده از طرف افرادی درون حزبی را بر منافع ملي خلق كرد ترجيح ميدهد، چرا كه تاكنون حاضر به امضاي اين موافقت نامه نشده‏ اند و در اين رابطه، ماموستا نيز بيطرفي كامل را اختيار كرده و مهر سكوت بر لب زده است. ما در اينجا اعلام ميكنيم كه وحدت صفوف هيأت نمايندگي خلق كرد به عنوان يكي از دستاوردهاي مبارزات مردم كردستان، به علت كارشكنيها و بي مسووليتیهاي كومله، در معرض خطر جدي قرار گرفته است و اگر كارها بدين منوال پيش برود، چه بسا عناصر آشوب طلب و بي مسووليت از جانب دولتهای غربی و در ميان گروههاي مسلح كردستان رخنه کرده و جنگ خا نمانسوز ديگري را بر مردم كردستان تحمیل نمایند. ما يكبار ديگر به صراحت اعلام ميکنیم طرفدار‎‎تحمیل نمایندگی خود نبوده و طرفدار حل مساله كردستان از راه مسالمت آميز هستيم و هرگونه كار شكني و حادثه آفريني را به نفع هركسي كه باشد، در جهت ضد خلقي كرد تلقي ميكنيم. .... مردم كردستان بايد مطمئن باشند كه حزب ما دوست انقلاب و از موجوديت ایران وهدف‏هاي ديرينه اش دفاع خواهد کرد. امیدواریم محيط مساعدي كه با پيام 26 آبانماه امام خميني رهبر انقلاب اسلامي ايران براي حل صلح آميز مشكل كردستان بوحود آمده است، همچنان سا لم بماند و كاري انجام نگيرد كه يك بار ديگر آتش جنگ و برادر كشي در كردستان شعله ور گردد. ما از مردم شرا فتمند كردستان انتظار داريم كه هم كومله وهم جناب شيخ عزالدين حسيني وعوامل پشت پرده و جریانهای وابسته به سیا وساواک را در مقابل مسووليت‏هايشان قراردهند و از ايشان بخواهند كه صريحا هر گونه كار شكني و هر ايجاد بر خورد و اغتشاش را محكوم نماینداميدواریم به ويژه جناب شيخ عزالدين به مسووليتي كه در اين لحظات حساس در مقابل خلق دارند، توجه كافي داشته باشند واز نفوذ خود براي تحكيم پايه‏ هاي وحدت صفوف مردم كردستان وادامه كار و حفظ موجوديت هيات نماينده گان خلق كرد استفاده نمايند.
رهبری واعضای حزب دمكرات كردستان ايران 1358/10/18

به نقل از سایت دیارونادیار



+ نوشته شده در 21 / 1 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

بی اعتنایی دیگر امریکا به کومله مهتدی و حزب دمکرات

درحالیکه وزارت امورخارجه ایالات متحده امریکا بارها در نشستهای مختلف عنوان نموده که ما برای احزاب کوردی ایران ارزشی قائل نیستیم-به عبارتی رساتر یعنی ما این احزاب را اصلاً قبول نداریم-اما ما شاهد آنیم که این حضرات بارها و بارها در امریکا و انگلیس حضوریافته و به انواع مختلف مورد تمسخر اینان قرار میگیرند.برای نمونه حضور این حضرات در بی بی سی فارسی وصدای امریکای بخش فارسی و در تنگنا قرار دادن این اشخاص از جانب عنایت فانی وسایر مجریان این دو شبکه، با طرح پرسشهایی تخصصی که متاسفانه هجری و عزیزی ومهتدی بارها در این چاله رسانه ای افتاده ونتوانسته اند بخوبی در این شبکه ها ظاهر گشته و حرفهای خود را بیان نمایند و این هم نشانه ضعف بسیار شدید حضرات مکرم!رهبریت این احزاب میباشد.اما جالب اینجاست که این آقایان حتی برای یک بار هم از این مورد تمسخرقرار گرفتنها درس عبرت نگرفته و نمیگیرند که نمونه اخیراین رسوایی های پی درپی حضرات بسیار محترم و دانشمند!مدعی رهبریت کوردستان را در زیرکه به نقل از بولتن نیوز میباشد برای شما عزیزان باخوانی می نمائیم:

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز از واشنگتن هم اکنون در میان تعجب حاضران در سالن روبروی برگزاری اجلاس قمپزیسیون در واشنگتن، عبدالله مهتدی و حزب دمکرات کردستان برای شرکت در اجلاس ضد انقلاب حضور پیدا کرده اند . در این میان نکته جالب توجه اینجاست که معلوم نیست حضور این افراد که از سرکردگان گروهک های بعثی پرورش یافته در دامان صدام هستند در کنار مدعیان دموکراسی و آزادی به چه معناست و از اساس آیا این ها جایگاهی در ایران دارند؟
بنا بر این گزارش سازمان دهی این اجلاس صرفا برای جلب نظر سازمان CIA انجام شده است اما مقامات وزارت خارجه آمریکا و عوامل میز ایران در این وزارتخانه توضیح داده اند  که انرژی و وقت خود را صرف توجه به این افراد نمی کنند .از سوی دیگر مسئولین آمریکایی هم تاکید کرده اند : ظاهرا این اجلاس تنها یک میهمانی است که چند ادم متوهم در خیال خود دارند نخست وزیر ایران می شوند .
اما ظاهرا این توهین ها و اشارات مستقیم و غیر مستقیم تاثیری در ضد انقلاب نداشته و آن ها از هر فرصتی برای گرد هم آیی های بی حاصل و تعیین تکلیف های خیالی برای جمهوری اسلامی استفاده می کنند ولی حضور دو تروریست بعثی در جمع این مدعیان هم در نوع خود قابل توجه است .


+ نوشته شده در 20 / 1 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

سخنی پیرامون یک خبر با مسئولین کوردستان میدیا

سایت کوردستان میدیا،ارگان رسمی حزب دمکرات کردستان ایران مورخ15/1/1391خبری را مبنی بر«دیدار نماینده حدکا در دانمارک و سخنگوی حزب رادیکال دانمارک»منشترکرده است که متن این خبر بصورت زیر می باشد:

ک/میدیا: نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در دانمارک با سخنگوی حزب رادیکال دانمارک ملاقات و در رابطه با وضعیت ایران به‌ویژه کردستان ایران به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سعید سلطان‌پور، نماینده حزب دمکرات کردستان، روز 8 فروردین 1391 در پارلمان این کشور با "راسموس هلوی پیترسن" سخنگوی حزب رادیکال دانمارک دیدار بعمل آورد.
در این نشست وضعیت کنونی ایران و به‌ویژه کردستان، سیاست‌های داخلی و خارجی رژیم، کنگره ملیت‌های ایران فدرال و اپوزیسیون رژیم مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

حال ما از شما می پرسیم آیا دیدن آقای پیترسن در لابی پارلمان-آنهم بصورت اتفاقی و در حالیکه پترسن هیچگونه آمادگی قبلی نداشته تا با بقول شما نماینده حدکا در دانمارک به بحث و گفتگو بپردازد واقعاً ارزش خبری دارد؟آیا آقای پترسن بعنوان سخنگوی حزب رادیکال دانمارک میتواند برای حدکا پرستیژ و یا لااقل منفعتی حزبی داشته باشد؟آیا حزب تا این حد به فلاکت رسیده که چنین دیداری را در بوق و کرنا میدمد؟وسوالات زیاد دیگری دراین مقوله که در این مجال نمیگنجد.

رهبران حدکا بایستی امروز بیش از پیش در پی کسب مقبولیت درمیان اروپائیان باشند چرا که بعد از چندین مورد بی اعتنایی مردم به فراخوانهای حدکا،غربی ها هم پی به موقعیت و جایگاه واقعی آنها در میان مردم کوردستان ایران برده اند؛البته این مورد بتنهایی در مورد حدکا نیست بلکه برای حدک و سایر احزاب دیگر هم تا حدودی صادق است.لذا من به این رفقا پیشنهاد میکنم که بیشترازاین خود را سبک نکنند-هرچنددیگر وزن و سنگینی برای خود و حزب دمکرات درمیان مردم نگذاشته اند-بهتر است به خواست و نظر واقعی مردم در داخل کشور گردن نهند و واقعیت را بپذیرند و برای نمونه آخرین دهن کجی مردم داخل به این احزاب شرکت کسترده در انتخابات مجلس نهم ایران بود که بقول برخی از آقایان ازقبیل خالد عزیزی مردم کردستان در این انتخابات شرکت گسترده و وسیعی داشته اند.لذا ای افقای حزبی بیائید و بیشتر از این خواری و خفت برای خود و حزب به بار نیاورید و به خواست و ارداه واقعی مردم مراجعه نمائید که آیا واقعاً جایگاهی در دل مردم داریدیاخیر؟! نمونه هم اگر میخواهید انتخابات اخیر ایران و از آن هم مهمتر برای شما فراخوان22تیرماه هرسال شما برای تعطیلی بازارهای کوردستان ایران است که کسی به شما پاسخ نمیدهد آیا کافی نیست؟؟؟



+ نوشته شده در 15 / 1 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

نوری المالکی: منافقین جایی برای زندگی در عراق ندارند

نخست وزیر عراق در یک مصاحبه مطبوعاتی بار دیگر بر عزم جدی کشورش برای اخراج منافقین از اردوگاه اشرف خبر داده است.

نوری المالکی در نشست خبری در بغداد در این باره گفت: «پس از میانجی گری سازمان ملل با این گروه توافق کردیم که این سازمان مسئولیت انتقال اعضای این گروه به کشور ثالث را برعهده بگیرد. سازمان ملل رایزنی هایی برای انتقال ساکنان اردوگاه اشرف به کشور ثالث یا بازگشت آنان به ایران انجام می دهد.»

وی افزود: «گام اول انتقال آنان به اردوگاهی نزدیک فرودگاه بغداد بود. در عمل هزار و دویست نفر از اعضای این گروه منتقل شدند و بقیه هم انتقال خواهند یافت.»

وی اضافه کرد: «اردوگاه اشرف که اعضای این گروه آن را زمین آزاد شده و متعلق به این گروه می دانستند، بسته خواهد شد. تلاشها ادامه دارد و سازمان ملل به این مسئله پایبند است.

یا کشور ثالث این افراد را خواهد پذیرفت یا اینکه اعضای این گروه به ایران که برای آنان عفو صادر کرده است، باز خواهند گذشت. این گروه به هیچ وجه در عراق باقی نخواهد ماند و در این تصمیم هیچ تجدیدنظری صورت نخواهد گرفت.»

شایدپس از اخراج منافقین خلق از خاک عراق،اینبارنوبت به کمپ نشینان کورد در مناطق کوردنشین اقلیم کوردستان عراق باشد لذا از نظر نویسنده این وبلاگ و شاید بسیاری از همفکرانش بهتر آنست که حضراتحدکا-حدک-کومله ها-خبات-آزادی-و... از هم اکنون یا به فکر تسلیم خود به ایران و بازگشت به ایران بصورتی بسیار آبرومندانه باشندیا منتظرباشندتا حکومت عراق با خفت خواری تمام آنها را از کمپهای زندان گونه شان بیرون نمایند.هرچند طبق اخبار تائید نشده از جانب عده ای از افراد پارتی دئموکراتی کوردستان جناب مسعود بارزانی چندان هم بدش نمیاید که این حضرات را از مقرهایشان اخراج نماید-البته نه همه آنها را-ولی گویا فعلا منافع حزبیش چنین ایفا میکند که انها هنوز هم برای روز مبادا در اقلیم بمانند!!!



+ نوشته شده در 15 / 1 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 696
بازدید کل : 220327
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 ... 23 صفحه بعد

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب