خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


مردانی از سنندج

امروز درمیان نظرات ارسال شده برای این وبلاگ،نظری را مشاهده کردیم که نشان دهنده روح بزرگ یکی از مخاطبین ما میباشد و دراین راستا مدیرtarikere  برخود می بالد که جوانانی چنین پویا و فهیم از میان ملت کورد پرورش یافته و لب به انتقاد-بهتراست بگویم درد و دل-می گشاید.به راستی مطلب این عزیز در من تاثیر فراوان گذاشت(نظر شما چیه؟)باهم این نظر ارسالی را بخوانیم و به آن فکر کنیم شاید تلنگری باشد در وجدانهای خفته ما خفتگان بی خبر!:

مردانی از سنندج: در هیچ دوره ای و در هیچ کشوری و در هیچ نظامی به اندازه جمهوری اسلامی ایران به کردها خدمت نشده است. اما چرا همیشه این نظام مردمی از ناحیه ی افراد و احزاب و شخصیتها مورد حمله قرار می گیرد باید ربشه ی این بحران اندیشه را در بی تدبیری مدیران فرهنگی و سیاسی کردستان جستجو کرد.
هرنظام حکومتی حق دارد سیاستهایش را متناسب با اهداف و منافع ملی تنظیم کند. ترکیه و عراق و ایران و ... هم از این قاعده مستثنی نیستند. کردها اقلیتی هستند که در برابر اکثر ملت جمعیت قلیلی را تشکیل می دهند. در ایران علیرغم اقلیت بودن کردها و علیرغم اینکه منطقه ی کردستان در مقطعی به کانون توطئه گران، ساواکیها و عوامل بیگانه مانند صدام تبدیل شد، هرگز از ناحیه ی حکومت مردم به صورت دسته جمعی کشتار نشدند. در سراسر ایران و حتی در دورانهای گذشته نیز یک گور دسته جمعی در چهارچوب مرزهای ایران پیدا نشده در حالیکه کشورهای همسایه ی ایران هر روز آثاری از جنایات حکومتها در قبال نسل کشی کردها پیدا می شود.
ایران حتی در دوران صدام حسین جنایتکار عامل پیروزی کردهای عراق بود و در مواقع بحرانی هرگز مرزهای خود را به روی آوارگان کرد نبست و گروه گروه آنها را در شهرهای مرزی و حتی مرکزی اسکان داد.
اما چرا امروز مقامات اقلیم این خدمات را پاس نمی دارند و ایران هنوز شریک چندم تجاری کردستان عراق باید باشد؟
بازرگانان ما خائن هستند. کار تجاری زمیه ساز کار فرهنگی و سیاسی است. وقتی ما اجناس بنجل و کالاهایی با تاریخ مصرف گذشته به کردستان صادر می کنیم این کار دستمایه تبلیغات افراد عقده ای و مخالف نظام در آنسوی مرز را فراهم می سازد و کل خدمات حال و گذشته ی ایران را از منظر مقامات کردستان عراق دور نگه میدارد.
امید است که جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و اندیشه در این راستا حرکت کند و نگذارد سالها سرمایه گذاری در منطقه به خاطر منفعت طلبی عده ای سودجو به تاراج گذاشته شود.
 
براستی که درود بر شرف مردانی از سنندج و امثال ایشان.امیدوارم زنده باشی و موفق در تمامی امورات زندگی


+ نوشته شده در 7 / 2 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

پاسخ به سولات یکی ازخوانندگان بانام: ahmed

پاسخ به سولات یکی ازخوانندگان بانام: ahmed

ابتدا سوالات ahmed رابرای سایر مخاطبان عنوان مینماییم(البته ایشان باحروف لاتین نوشته اندکه ماآنرابه فارسی تبدیل کرده ایم) وسپس به جواب سوالاتش میپردازیم:
 
Ahmed:آقای دابراو! باید بگویم که ازهمان سرتیترمطلب که بی هویتی رابرای خود انتخاب نموده اید میتوان نوشته تان را بی اعتبارکرده اید.به همین دلیل بحث و تحلیل مطلب درج شده ازجانب شمارا به گرفتن جواب چندسوال خودازشما موکول میکنم:
 
1-اگرادعای شمادرست وشماازیاران قدیمی حزب دمکرات کردستان ایران بوده وباقاسملوهمرزم بوده ایدچراهویت خودراپنهان میکنید.
 
2-شماچرادرهمان دوران به افشای این اقدامات به قول خودضدحزبی وضدانقلابی مبادرت نکرده وهمراهی وسکوت رااختیارنموده اید؟
 
3-آقای بی هویت لطفاًبگوئیدکه باطرح این مسائل امروزکه سالها ازمرگ قاسملوگذشته چه هدفی را دنبال میکنید؟
 
4-آیافکرمیکنیدکه با توپ انداختن درمیدان بدون حریف کاریست که شخصیت ووجدان مریض وجریحه دارشده ی شما رامداوا وترمیم خواهدکرد؟
 
5-آیا قصد شماازطرح این مسائل چیزی جز به بیراهه بردن اولویت های امروز مبارزه مردم ونیروهای انقلابی یعنی تشکیل یک جبهه واحدضددیکتاتوری برای سرنگونی رژیم ضدبشری جمهوری قتل ودزدی ونیرنگ اسلامیست؟ به امید گرفتن جواب این چندسوال فعلاًاکتفا میکنم.
.......................................................................
 
پاسخ به سوالات فوق:
 
1-باتوجه به ماهیت تروریستی حزب دمکرات وترس از خطرات جانی برای خود،خانواده ودوستانم ناگزیرم هویت خودراپنهان کنم چون قبلا هم ازطرف هیمن آقایان تهدید شده ام.
 
2-من معتقدم هرآدمی دربرهه ای اززمان زندگیش دچار اشتباه یا اشتباهاتی  میشودولی من ازآنجایی که چندوقتیست به اشتباه خودپی برده ومتوجه شده ام که راهی راکه درپیش گرفته بودم راه نبود بلکه بیراهه بود مسیرخودراعوض کرده از این راه بیراهه خودراکنارکشیده وزندگی جدیدی راشروع نمودم.درهرحال گذرزمان باعث تغییراندیشه و فکر میشود و خوش به حال آنکه درکوتاهترین زمان به اشتباهاتش پی برده و درصددجبران آن برآید البته اگر راهی برای جبران باقی بماند!
 
3-اینجا بحث قاسملو نیست.بالاخره هرانسان خطاکاری زمانیکه پی به اشتباهات خودمی برد دوست ندارد افراددیگری هم درهمان مسیرغلط قرار بگیرند وهمان اشتباه وی را دوباره انجام داده و مرتکب اشتباهات دیگری شوندیعنی مسیری راکه این شخص خطاکاررفته و به وضوح دریافته که این راه اشتباه اشت دوباره ازنوافراددیگری همین مسیررا تکرار نکنند.ومن بخاطر اینکه افراد دیگری مرتکب خطای انجام داده من نشوند شروع به بازگوکردن یک سری مسائل وبحثها کرده ام که افرادی که شاید خطا کنند ازاین اشتباهشان دست بکشند.به قول معروف آزموده را آزمودن خطاست.
 
4- اولاًاگرقائل به ایجادفضای گفتمانی و صحبت و گفتگو هستی دیگر عنوان کردن اینچنین اتهاماتی به من وتوهینات به من چه جایگاهی دارد؟ثانیاً کدام میدان بدون حریف؟ حریف! خود تو و خیلی ازافراد و سایت و وبلاگهای دیگر که مشغول ارسال خبر و تبلیغات برای حزب و اندیشه ای خاص هستندودرحال گمراه نمودن افرادی هستندکه به سمت خودشان جذب نمایند و به گمراهی بکشانند.
 
5- اولاً من اصلاًکاری به جمهوری اسلامی ندارم.من فقط برای ملت کورد درتلاشم.ثانیاًکدام وحدت؟؟غیرازاینکه تعدادی دورهم جمع میشوندوگروهکی را بانام کومله میسازندکه الان خود این کومله به سه شعبه تقسیم شده؟یا یک تعدادبلندشده و حزبی رابانام دمکرات درست میکنندکه الان دوشعبه شده؟اگراینها خودشان توانستند ازبین ده نفر به پنج شعبه تقسیم نشوند آنزمان میتوان به وحدت فکرکردولی زمانیکه اینها قدرت طلبی،دنباله روی منافع شخصی و مطامعی که ملت کورد هیچ منفعتی ازآن نمیبرند را دنبال میکنند شما چگونه ازوحدت حرف میزنی؟


+ نوشته شده در 8 / 12 / 1390برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 37
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 219687
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب