صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


هجری:پراکندگی و عدم انسجام در میان اپوزیسیون به دلیل قدرت طلبی

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران"حدکا" ادعا کرد که در میان مخالفان جمهوری اسلامی،خصوصا اپوزیسیون ایرانی و احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی، اتحادی وجود نداشته و قدرت آن را نخواهند داشت که در آینده این کشور قدرت را به دست گیرند! .

"مصطفی هجری" در گفتگو با روزنامه "لوموند" فرانسه پس از آنکه به مساله کرد و دیگر اقوام موجود در ایران اشاره می کند می گوید "تحریم های اقتصادی نمی تواند منجر به سقوط رژیم ایران شود و تحریم های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا رژیم را جری تر می کند و قدرتمندتر می شوند".

هجری بر این عقیده است که " به علت عدم انسجام و پراکندگی اپوزیسیون ایران،دعواها و نزاع های داخلی بر سر قدرت،انشقاق و انشعاب های پی در پی،توهین سرکردگان احزاب مخالف جمهوری اسلامی به یکدیگر،بی توجهی به خواسته های اعضاء و هواداران و حمایت از کشورهایی که در بین مردم کردستان و ایران منفور هستند". هجری ادعا کرد:"این اپوزیسیون و خصوصا احزاب کرد مخالف نظام، توان آن را ندارد که پس از سقوط رژیم در این کشور، قدرت را تحت کنترل خود در آورده و رهبری انقلابی را از خود بروز دهد!".

وی علت عدم حضور حزب مطبوع خویش را در آخرین کنفرانس اپوزیسیون ایرانی در بروکسل را به این موضوع بر می گرداند که "مساله اقلیت های ملی در ایران" در دستور کار این کنفرانس وجود نداشت. هجری در این خصوص می گوید " تا زمانی که حقوق ملی اقلیت های ملی در ایران تضمین نشود، هیچ گارانتی و تضمینی برای یکپارچگی و عدم تجزیه ایران وجود ندارد".

مصطفی هجری همچنین از بوجود آمدن "کنگره ملیت های فدرال ایران" سخن به میان می آورد و هدف حزب خود و دیگر اعضای این کنگره را دست یافتن به "ایرانی دموکراتیک، سکولار و فدرال" عنوان می کند.

هجری در پاسخ به سوالی که در خصوص پایان دادن به فعالیت های نظامی حزب متبوع وی در سال 1993 می گوید "[توقف فعالیت های نظامی] را کاری مثبت ارزیابی می کنیم. دو رهبر ما [دکتور قاسملو، دکتر صادق شرفکندی] در اروپا و 120 عضو حزب ما در کردستان عراق کشته شده اند. از آن زمان تا کنون حکومت کردهای عراق از ما حمایت و محافظت می کنند و ما نیز نمی خواهیم که اسباب زحمت را برای آنان فراهم آوریم و عاملی باشیم برای مداخله در امور آنها.ما از حکومت اقلیم خصوصا برادرمان کاک مسعود بارزانی به دلیل حمایت از حزب دمکرات کردستان ایران و دشمنی با رژیم تشکر می کنیم!برادرم مسعود بارزانی در ظاهر با رژیم ایران دوست است و آنهم مجبوری است و بخاطر مصلحت نه چیز دیگری. او پشت ما را خالی نمی کند! و این را بارها خودش شخصا به من گفته است". 

مصطفی هجری در پایان سخنان خود می گوید"در مرحله پایانی توقف فعالیت های مسلحانه و "پایان یافتن کشتارهای ایران!!" حزب من توانسته است یکبار دیگر خود را تجدید سازمان کرده و ارتباطات دیپلوماتیک خود را توسعه بخشد و ارتباطات خوبی نیز با آمریکا و سرویس های وی داشته باشد(احتمالا منظور هجری از سرویس های آمریکا سیا سرویس جاسوسی این کشور باشد).



نظرات شما عزیزان:

Kasra
ساعت22:30---16 مرداد 1391
هر ایرانی خودش را رئیس می داند ، برای همین چیزی به نام انسجام وجود ندارد .
پاسخ:واین یعنی همان قدرت طلبی و تمامیت خواهی!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



+ نوشته شده در 16 / 5 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 126
بازدید هفته : 322
بازدید ماه : 314
بازدید کل : 219945
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب