صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


ملا حسن رستگاری:قاسملو مزدور رژیم و جاش بود!

 

یک پایگاه خبری وابسته به حزب دموکرات کردستان ایران با انتشار مطلبی به نقل از یکی از اعضای ارشد این جریان، عبدالرحمن قاسملو دبیرکل پیشین این حزب را که در اروپا ترور شد به خیانت و انحراف متهم کرده است.
به گزارش «کردستان امروز»، پایگاه ”مێدیا نیوز ” پس از ۲۱ سال سخنان یکی از اعضای رهبری حزب دمکرات کردستان – رهبری شورش – را درباره قاسملو منتشر می کند که در مصاحبه ای پس از ترور قاسلمو صورت گرفته است. ملا حسن رستگار – عضو دفتر سیاسی کنونی گروه حسن زاده که سال ۱۳۸۵ از حزب دموکرات جدا شدند و به «حدکا» مشهور شدند، نظریات خود را درباره ترور قاسلمو با صراحت اظهار داشته است که متن اصلی ان در شماره دوم نشریه “روانگه‌ی لاوان ” منتشر شده بود. رستگار در این مصاحبه قاسملو را خیانت کار، جاش و وابسته به حکومت و منحرف از شیوه حزب دمکرات  و گردنکش نامیده است.
وی خاطر نشان کرده است که ترور قاسلمو تاثیری در هواداران وی دارد و ربطی به جنبش کردی ندارد و این ترور چه بخواهیم و چه نخواهیم درسی برای جنبش کردها است و خصوصا در اوضاع و شرایط امروزه جنبش ملت ما. ما ترور را محکوم می کنیم گرچه ما مخالف نظریات و تفکر قاسلمو بودیم و تصور می کردیم که حزب و جنبش را به طرف سقوط می برند و به همین خاطر از ان دار و دسته جدا شدیم. قاسملو خیانت کار بود اما دوست داشتیم زنده می ماند تا در میدان سیاست وی را شکست می دادیم و به وی نشان دهیم که راه او و طرفداران پیرامونش به ترکستان است و خطاست و به خیانت می انجامد. او فرمانده جنگ های برادرکشی بود و این نوعی جاش جمهوری اسلامی بودن است و در جهت منافع قرارگاه های – امنیتی و نظامی – رژیم حرکت کردن بود.
وی در ادامه می افزاید: ترور قاسملو هیچ تاثیری در حرکت آزادیخواهانه مردم کرد نخواهد داشت چون خصلت های فردی قاسملو ارتباطی به قیام و جنبش نداشت. کسی بود که خود و حزبش همه خصوصیات قیام و شورش را از دست داده بود و بود و نبودش تاثیری درحرکت ازادیخواهانه ملتی در گذار قرن ها تلاش برای راه ازادی نخواهد داشت. و به تصور ما ترور وی صرفا در افرادی تاثیر دارد که قاسملو برایشان بت بود و همه چیز بود و بی قاسملو دیگر کاری نمی توان انجام داد.
رستگار سپس به نقد جانشین های قاسملو – شرفکندی و هجری – می پردازد و آنها را نیز خائن می نامد : پس از ترور قاسلمو ما خیانت ها و خطاهای ان جماعت را دوباره گوشزد کردیم و اعلام کردیم که راه درست و اصولی حرکت کردها اتحاد نیروهای داخل جنبش است – با همه تفکر ها و نظرهای متفاوت – اما متاسفانه باند – حزب دمکرات کردستان ایران – ی در میان ان جماعت روز به روز بیشتر این افراد را به سوی خیانت سوق می دهند.   به باور من این وضع چندان به طول نمی انجامد و اگر آن باند بخواهد که شکاف و خلا را برطرف کند، کسانی پیدا خواهند شد که با وجدانی بیدار و آگاه این باند و دار و دسته را تنها بگذارند زیرا بزرگترین سند گردنکشی این گروه این است که چماق و سلاح به دست بیشتر دارند. یکی از مسایل این بود که قاسملو می خواست گروه جدا شده از وی اسمشان را تغییر بدهند بهانه مشخص بود زیرا شرکت های امریکایی و فرانسوی دچار تردید و اشتباه شده بودند و از قاسملو ناراحت بودند که نباید با آرم و نام و نشان همدیگر سودی ببرند و این نوعی تاوان و جریمه دارد.
در پایان رستگار اظهار امیدواری می کند که : ما امیدواریم که کادرها و پیشمرگه های پیرامون آقایان، کمی بیشتر فکر و تمرکز داشته باشند و با هشیاری و آگاهی بیشتر بدانند که حرکت کردی در کردستان ایران نمی تواند با چند تفنگ چی موفق شود و رژیم ایران را تهدید کند و حکومتی دمکراتیک را جانشین کند . بدون وجود حکومتی  دمکراتیک در ایران، خودمختاری و دمکراسی هم امری محال است و تصورم بر این است که باید بیشتر وبیشتر مردم را آگاه کنیم و خصوصا آنهایی که طرفدار آن سیاست غلط هستند و به سوی سیاست درست و منطقی و اصول حزبی بازگردند.

به نقل از پایگاه تحلیلی کردها



نظرات شما عزیزان:

s.k
ساعت22:54---6 مرداد 1391
چون ته ریق نابنو

Parviz
ساعت13:34---5 مرداد 1391
ئیوه نوینه ری گه ل نین. ئیستا خه لک ئاگا بونه ته وه خویان باش ده زانن چی بکه ن ،ئیوه ش هه ر له کویه و،،، به دوای که له ی یه ک گه رین ،و یه کتر بکوژن . هه ر کاتیک توانیتان یه ک بگرن و داوای لیبوردن له خه لک بکه ن ئه وجا شایه د به نوینه ر بتانناسین


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



+ نوشته شده در 3 / 5 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 176
بازدید دیروز : 126
بازدید هفته : 450
بازدید ماه : 442
بازدید کل : 220073
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب